انتخاب/ از آنجا که تلفن‌های هوشمند به یکی از کالا‌های اساسی زندگی مدرن تبدیل شده اند، این سوال همیشه وجود دارد که آیا باید به کودک تلفن همراه بدهیم یا خیر و اساسا از چه سنی والدین باید به این موضوع اهمیت دهند.

اگرچه بسیاری از والدین به دنبال پاسخ این سوالات هستند، اما این یک سوال سخت است، زیرا یک پاسخ خاص وجود ندارد. آنچه برای یک کودک خوب است ممکن است برای کودک دیگر مناسب نباشد. اگر در حال حاضر می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا وقت آن است که به فرزند خود تلفن هوشمند بدهید یا نه بهتر است از خود چند سوال بپرسید:

مزایای دادن تلفن هوشمند به کودک شما چیست؟
بیایید از مهمترین پرسش شروع کنیم: آیا فرزندان شما به تلفن هوشمند نیاز دارند؟ آیا فکر می‌کنید این چیزی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در زندگی آن‌ها بگذارد، یا فقط چیزی است که آن‌ها می‌خواهند؟ اگر بخواهید به آن‌ها تلفن هوشمند بدهید، دقیقاً چگونه از آن استفاده می‌کنند؟

از دیدگاه ایمنی، با دسترسی کودک به تلفن هوشمند شما امکان دسترسی ۲۴ ساعته به کودک (و بالعکس) را دارید. اگر آن‌ها در وضعیت ناخوشایند یا خطرناکی قرار داشته باشند، می‌توانند با شما یا یک بزرگسال مورد اعتماد دیگر تماس بگیرند، به همین ترتیب، اگر شخصاً به دلیل رویدادی پیش بینی نشده با مشکل مواجه شده باشید، به شما این امکان را می‌دهد که با آن‌ها تماس بگیرید. همچنین یک مورد مهم اجتماعی نیز وجود دارد. اگر همه دوستانشان در مدرسه غالباً از تلفن‌های هوشمند خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر در خارج یا ساعات مدرسه استفاده می‌کنند، کنار گذاشتن فرزندتان از این تجربه اشتراکی می‌تواند منجر به ناراحتی شدید وی شود.

آیا می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؟
این سوالی مهم است که باید پرسیده شود. اگر به فرزند خود تلفن هوشمند بدهید، می‌توانید به او اعتماد کنید که از آن سوءاستفاده نکند؟ اگر محدودیت‌های خاصی را در مورد آنچه که آن‌ها می‌توانند ببینند و سایر موارد، تعیین کنید، آیا می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها بدون داشتن نظارت شما، کار‌های صحیح را انجام می‌دهند؟ با دادن یک تلفن هوشمند به کودک، او می‌تواند اهمیت احترام گذاشتن به هرگونه قانون و محدودیتی را که برای او تعیین می‌کنید، بیاموزد، در عین حال یاد می‌گیرد که احترام مساوی از یک فرد بزرگسال را بدست می‌آورد، زیرا از قوانین پیروی کرده است.

چه گزینه‌هایی در گوشی هوشمند وجود دارد؟
از آنجا که تلفن‌های هوشمند در زندگی مدرن همه گیرتر شده اند، همچنین شاهد افزایش انواع گروه‌های دوستانه اینترنتی نیز هستیم. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که جنبه‌های مثبتی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند با این وجود اگر فکر می‌کنید کودک شما برای یک تلفن هوشمند آماده نیست می‌توانید برای وی یک ساعت بخرید.