متا روز گذشته از هدست واقعیت مجازی Quest Pro رونمایی کرد که از چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ جدید کوالکام بهره می‌برد. حالا کوالکام جزئیات رسمی بیشتری درباره آن منتشر کرده است.

چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ که +XR2 نیز نامیده می‌شود، از سیستم پردازش تصویر جدیدی بهره می‌برد که تاخیر کمتر از ۱۰ میلی ثانیه و فید ویدیویی تمام رنگی برای قابلیت‌های واقعیت ترکیبی را به کاربران ارائه می‌کند.

همچنین این چیپ از ویدیوهای ۳۶۰ درجه با وضوح ۸K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، فناوری‌های «ادراک همزمان» از جمله ردیابی سر، دست و کنترلر، بازسازی سه بعدی، نقشه‌برداری خودکار اتاق و تراکم پیکسل بالا پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با نسل قبلی، این تراشه ۳۰ درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته و ۵۰ درصد قدرت پایدار بالاتر را نیز ارائه می‌کند.

کنترلرهای Meta Quest Touch Pro نیز از پلتفرم اسنپدراگون ۶۶۲ پشتیبانی می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق چندین دوربین موقعیت‌یاب تعبیه‌شده خود، ردیابی کنند و تاخیر بسیار کمی را به هدست ارائه می‌کند.

کوالکام می‌گوید که چندین تولیدکننده متعهد شده‌اند که تا پایان سال دستگاه‌هایی مجهز به چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۱ را عرضه کنند. تاکنون، تراشه‌های اسنپدراگون XR در بیش از ۶۰ دستگاه XR (واقعیت توسعه یافته) مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هدست واقعیت مجازی جدید Quest Pro متا برچسب قیمت ۱۴۹۹ دلاری را به همراه دارد و با وجود ویژگی‌های خود، کسب‌و‌کارها و کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است. هدست جدید در مقایسه با Quest 2 تا حد زیادی بازطراحی شده و ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کند.

کوالکام همچنین چند وقت پیش از چیپ اسنپدراگون ۷ نسل یک رونمایی کرده بود و اخیرا گفت که در حال کار رو روی نسل بعدی‌اش نیز است که می‌تواند با نام اسنپدراگون ۷ نسل ۲ معرفی شود.