دیجیزا/ رویداد کنگره جهانی موبایل (MWC) پارسال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد اما امسال کمی دیرتر از همیشه برگزار خواهد شد تا بزرگ‌ترین بازیگران دنیای موبایل گرد هم بیایند و از محصولاتشان رونمایی کنند. تا پیش از این در خصوص برگزاری حضوری MWC 2021 تردیدهای زیادی وجود داشت، اما امروز متولی این رویداد GSMA در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم آن‌ها با رعایت مجموعه‌ای از پروتکل‌ها تابستان پیش رو به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

 
در بیانیه GSMA آمده است:

«ما با همکاری سایر شرکت‌ها، مقامات بهداشت و متخصصان درمان سعی کردیم برنامه‌ای تدوین کنیم تا از برگزاری مجدد رویدادهای حضوری اطمینان یابیم. GSMA سال‌هاست که در ایمنی و با موفقیت در برگزاری رویدادهای دنیای موبایل پیشگام بوده…شکی نیست که کووید-۱۹ بزرگ‌ترین چالش تاریخ ما به حساب می‌آید. ولی تجربیاتمان به ما کمک می‌کند تا برنامه‌ای مناسب و مطلوب تهیه کنیم.»

مطابق برنامه جدید GSMA کسانی که می‌خواهند از کشور دیگری در MWC 2021 شرکت کنند باید قبل از سفر به بارسلونا نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را گرفته باشند. علاوه بر این، کسانی که با قطار یا خودرو به این نمایشگاه می‌آیند در بدو ورود تست خواهند داد. تمامی شرکت‌کنندگان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ هر ۷۲ ساعت یک بار باید تست بدهند. GSMA از اپلیکیشن My MWC استفاده خواهد کرد تا دادن آزمایش را به شرکت‌کنندگان یادآوری کند و روزانه از طریق پرسش‌نامه‌هایی وضعیت سلامتی افراد را بسنجد.

تمامی کسانی که به کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ می‌روند باید ماسک بزنند و از ۱۳۰۰ دستگاه ضدعفونی‌کننده‌ای که در محل نمایشگاه قرار داده می‌شود استفاده کنند. به‌علاوه، چندین مرکز آزمایش‌گیری برپا می‌شود و در تمام نقاط ورودی دمای حرارت بدن افراد چک خواهد شد. تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های محل رویداد افزایش یافته تا مسیرها یک‌طرفه باشد و فاصله اجتماعی رعایت شود. تمامی ارتباطات لمسی به حالت غیرلمسی و دیجیتالی تبدیل شده است. رستوران‌ها هم با رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی بازطراحی می‌شوند. سیستم تهویه محل نمایشگاه ارتقا یافته و از دستگاه‌های نظارت پیشرفته استفاده خواهد شد تا ظرفیت حاضرین در محل مدیریت شود.

با توجه به این که کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ در تابستان برگزار می‌شود، باید ببینیم که شرکت‌ها چه دستگاه‌هایی را در این رویداد معرفی می‌کنند. معرفی گوشی‌های پرچمدار در ماه ژوئن و ژوئیه زمانی خوبی برای رونمایی از پرچمداران نیمه دوم سال نخواهد بود. خیلی از این گوشی‌ها مثل پیکسل ۶ تا پاییز از راه نمی‌رسند.

GSMA در انتها به موفقیت خود در برگزاری رویداد کنگره جهانی موبایل شانگهای اشاره کرد که در اواخر ماه فوریه برگزار شد. این گروه همچنان به پیاده‌سازی پروتکل‌های لازم و جدید در رویداد خود ادامه خواهد داد و امیدوار است که از ۲۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۷ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰) رویداد خوبی را در بارسلونای اسپانیا برگزار کند.