دیجیزا/ ایکس‌باکس همیشه سعی داشته تا کنترلرهای جدید و با ظاهر منحصر به فرد ارائه دهد و در این زمینه پیشرو باشد. حال یکی از جدیدترین کنترلرهای ایکس‌باکس برای کنسول نسل نهمی و جدید خود معرفی شده است که در نوع خود بسیار جالب توجه است و به نظر می‌رسد که مختص کانادایی‌ها طراحی شده باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد، کارمندان شعبه‌ی ایکس‌باکس در کانادا، که احتمالا باید افراد جالبی باشند، یک کنترلر ایکس‌باکس کاملا سفارشی با استفاده از طرحی بر اساس پارچه‌ی شلوار جین طراحی نموده‌اند! این مدل، که به نام کنترلر تاکسیدوی کانادایی نامیده می‌شود، کاملاً در پارچه‌ای از جنس جین فرورفته و سایر دکمه‌های کنترلر از روی آن بیرون زده‌اند. همچنین دو جیب کوچک مناسب شلوار نیز در بغل‌های این کنترلر قرار گرفته است که ظاهری بسیار جالب به این دسته‌ی بازی داده است. البته فکر نمی‌کنم که این جیب‌ها کاربرد بسیاری داشته باشند!

همچنین به نظر می‌رسد که این کنترلر اولین دسته‌ی بازی ساخته شده با این طرح باشد و تا الان هواداران بسیاری از میان بازی‌بازان عناوین ویدیویی پیدا کرده است که برخی از آن‌ها از الان به شدت طرفدار این طراحی شده‌اند.

توییتر (Twitter) ایکس‌باکس کانادا با انتشار پستی گفت:

تاکسیدوی کانادایی اکنون یک لباس ۳ تکه است. این کنترلر، از طراحی یک تاکیسیدوی کانادایی برخوردا است و فکر می‌کنیم که در کانادا با استقبال بسیار خوبی مواجه شود!

-XboxCanada@
۱۵ ژانویه ۲۰۲۱

در ادامه‌ی این پست عکسی از این طراحی نیز منتشر شد که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

لازم به ذکر است که این کنترلر در حال حاضر به طور گسترده وجود ندارد و احتمال می‌رود که اصلا به طور جهانی و برای همه‌ی دنیا عرضه نگردد.

البته عرضه نشدن این کنترلر به صورت جهانی اصلا چیز بدی به نظر نمی‌رسد. به نظرم بازی کردن با یک کنترلری که از جنس پارچه‌ی جین طراحی شده باشد، به شدت اشتباه است. این مورد به ویژه هنگامی خودش را نشان می‌دهد که شروع به استفاده‌ی از این کنترلر برای طولانی مدت کنید. این پارچه کلی عرق، گرد و خاک و کثیفی جذب می‌کند و ممکن است که ظرف یک ماه به شدت کثیف شود و یا به کنترلر آسیب برساند. تازه چگونه می‌توانید این پارچه را تمیز کنید وقتی که به کنترلر چسبیده است و به نظر نمی‌رسد که قابل تعویض باشد؟ در هر حال فکر می‌کنم که این ایده خیلی عجیب است و عجیب‌تر از آن، این هست که اجازه‌ی ساخت چنین کنترلری را داده‌اند.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس به شدت برای تفکرات سایر بازی‌بازان نیز ارزش قائل است و در پست توییتری که این طراحی در آن معرفی شد، ایکس‌باکس از طرفداران درخواست کرد تا ایده‌های خود را برای کنترلر ایکس‌باکس کانادایی ارائه دهند و به صورت رسمی گفت که اگر ایده‌ی شما به اندازه‌ی کافی خوب باشد، مطمئنا آن را خواهیم ساخت. اگر ایده‌ا‌ی برای یک کنترلر با یک طراحی خاص در ذهن دارید، بهتر است تا از طریق توییتر به حساب ایکس‌باکس پیام دهید و ایده‌ی خود را مطرح نمایید.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان طراحی این کنترلر خوب است یا نه؟ آیا ایده‌ای بهتر برای ارائه دادن دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.