دیجیزا/ امروز، کمیسیون ارتباطات فدرال از اضافه‌شدن طیف بیشتری به باند وای‌فای خبر داد.
   
تقریبا همه‌ی محصولات هوشمند برای کارکردن به اینترنت نیاز دارند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان گفت این فناوری یکی از فناوری‌های مهمی است که در عصر حاضر استفاده می‌شود. برای بهبود شیوه‌ی ارائه‌ی این فناوری به کاربران، هر‌ چند وقت یک بار ‌به‌روزرسانی‌های مختلفی در اینترنت اِعمال می‌شود.

جدیدترین اطلاعات منتشر‌شده در فضای مجازی از بهبود وای‌فای خبر می‌دهد. براساس این اطلاعات، قرار است فضای بیشتری برای وای‌فای فراهم شود. امروز کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به افزایش طیف بی‌سیم اضافی برای استفاده در فضای داخلی وای‌فای رأی داد. این تغییر باید به بهبود سرعت و کاهش ازدحام در شبکه‌های وای‌فای ۵ گیگاهرتز کمک کند.

طیف جدیدی که قرار است به باند وای‌فای اختصاص پیدا کند، قبلا به زیرساخت ارتباطات بین خودرو‌ها اختصاص داشت؛ اما از زمان کنار گذاشته‌شدن در دو دهه پیش‌، صنعت خودروسازی کار زیادی برای بازگردانی و استفاده‌ی مجدد از آن انجام نداده است. بنابراین، FCC تصمیم گرفته است که کمی از آن را دردسترس وای‌فای عمومی قرار دهد تا تجربه‌ی کاربری بهبود یابد.

نکته‌ی جالب این است که پس از گذشت این سال‌ها و استفاده‌نکردن شرکت‌های خودروسازی از طیف یادشده، هنگامی‌که کمیسیون ارتباطات فدرال تصمیم خود را علنی کرد، مسئولان این صنعت آزرده‌خاطر شدند. هنوز مشخص نیست؛ اما شاید آن‌ها نیز فکرهایی برای استفاده از این باند در زیرساخت ارتباطات بین خودروها کرده باشند.

مایکل اُ. ریلی، کمیسیونر FCC، پیش از رأی‌گیری گفت: «امروز به دو دهه اتلاف و استفاده‌ی ناکارآمد از باندی با ارزش ۵٫۹ گیگاهرتز پایان می‌دهیم.» او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از دستگاه‌های موجود فقط می‌توانند پس از به‌روزرسانی سریع نرم‌افزاری از طیف جدید استفاده کنند. این امر کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد و عموما وقتی فناوری جدیدی عرضه می‌شود، دستگاه‌های دیگر برای استفاده از آن به به‌روز‌شدن نیاز دارند.

این گسترش باند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کسانی است که از وای‌فای استفاده می‌کنند؛ زیرا پس از عرضه‌ی پشتیبانی‌های لازم، سرعت اینترنت کمی افزایش پیدا می‌کند. در دو دهه‌ی گذشته، وای‌فای با طیف ۴۰۰ مگاهرتز کار کرده است و باتوجه‌به تصمیم امروز، ۴۵ مگاهرتز دیگر نیز دردسترس آن قرار می‌گیرد. درست است که این پیشرفت چشمگیر نیست، می‌تواند بر روند کار با اینترنت تأثیرگذار باشد.

با‌این‌اوصاف، در اوایل سال جاری اتفاق بزرگ‌تری برای این فناوری رخ داد. ماه آوریل، این کمیسیون به باز‌شدن ۱،۲۰۰ مگاهرتز فضای اضافه به باند ۶ گیگاهرتزی رأی مثبت داد. درواقع، با این کار آن‌ها فضای کلی این باند چهار برابر شد. نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که گجت‌ها به‌طور‌کلی هنوز برای پشتیبانی از این طیف جدید به‌روز نشده‌اند؛ اما زمانی‌که به‌روزرسانی‌های لازم انجام شود، جهش و پیشرفت‌ درخورتوجهی را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه شما کاربران درباره‌ی رأی FCC برای افزایش طیف باند وای‌فای چیست؟