سخت افزار/ وضعیت تیک تاک هر روز در آمریکا رو به شیب منفی می‌رود و شرکت ByteDance در این رابطه هیچ کاری نمی‌تواند بکند. ترامپ، رئیس مجهور آمریکا نیز با تمرکز بالایی درحال مسدود کردن برنامه‌های چینی در آمریکا است تا به نوعی بتواند از امنیت اطلاعات مردم این کشور حفاظت کند.جالب است بدانید که والمارت در فکر خرید تیک تاک است و این شرکت بعد از مایکروسافت و اوراکل سومین کمپانی است که اعلام کرده است قصد خرید این برنامه را دارد.

رقابت بین شرکت‌‎های آمریکایی در خصوص خرید این برنامه زیاد است اما جالب است که بدانید تا به الان هیچ واکنشی از سوی فیسبوک در زمینه خرید TikTok در رسانه‌ها دیده نشده است اما با این وجود این کمپانی با ارائه قابلیت Reels سعی کرده است بخشی از برنامه اینستاگرام خود را تبدیل به تیک تاک آمریکایی کند. از آنجایی که تیک تاک در وضعیت به شدت بدی قرار دارد اگر به زودی یک خریدار آمریکایی برای خود پیدا نکند به احتمال زیاد مسدود خواهد شد.

والمارت در فکر خرید تیک تاک اما با همکاری مایکروسافت
والمارت در فکر خرید تیک تاک است و به گفته این شرکت “ما باور داریم که هدف از خرید تیک تاک می‌تواند برای والمارت بزرگتر از یک برنامه باشد و ما می‌توانیم با همکاری مایکروسافت و دولت آمریکا این برنامه را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم و به غیر از یک فروشگاه، در بخش نرم افزار نیز فعالیت جدی داشته باشیم و تبلیغات مختلف خود را از طریق این برنامه انجام دهیم.” مشخص نیست بلاخره چه کمپانی آمریکایی به طور جدی حضور خود را برای خرید این برنامه اعلام خواهد کرد اما زمان برای برنامه TikTok همانند اسم برنامه درحال گذر است و کمپانی ByteDance باید به زودی یک خریدار آمریکایی برای این برنامه پیدا بکند.

به غیر از مایکروسافت و والمارت، اوراکل نیز به خرید این برنامه علاقه دارد اما جالب است بدانید توییتر نیز قبلا علاقه خود نسبت به خرید این برنامه را اعلام کرده است ولی هیچ کدام از شرکت‌های گفته شده به غیر از مایکروسافت رقم پیشنهادی خود برای خرید این برنامه را اعلام نکرده‌اند و همین موضوع کار را کمی برای حدس زدن خریدار احتمالی سخت کرده است.