دیجیزا/ انجمن ملی گوزن ها در آمریکا اعلام کرده است که به تازگی یک گوزن دم سفید سرگردان را در حومه ایالت «تنسی» پیدا کرده اند که هر دو کره چشم آن مملو از مو بوده است.
 به نقل از fox8، آژانش منابع حیات وحش «تنسی»، این گوزن یک ساله را در حالی پیدا کرده اند ه در خیابان به طور سرگردان در حال حرکت بوده است. محققان اعلام کرده اند که چشم این گوزن دچار مشکلی به نام «درموئید قرنیه» شده است. «درموئید» درواقع نوعی تومور خوش خیم است که زمانی رخ می دهد که بافت در جایی غیر عادی از بدن رشد کند.

محققان، این مورد را در دانشگاه جورجیا مورد بررسی قرار داده و گزارش دادند که در قسمتی از چشم گوزن که باید قرنیه وجود داشته باشد، پوست ایجاد شده و قسمت شفاف چشم که عنبیه و مردمک را می پوشاند، با لایه ای از پوست پوشیده شده است.

«درموئید قرنیه» در چشم این گوزن ظاهری از پوست طبیعی را دارد که از فولیکول های مو، غدد عرق، کلاژن و چربی تشکیل شده است. این توده ایجاد شده مودار خوش خیم و غیرتهاجمی است و به طور مادرزادی در چشم این گوزن ایجاد شده است که نوعی نقص مادرزادی به حساب می آید.
به گزارش دیجیزا، این گوزن در حالی پیدا شده بود که چشم هایش دچار خونریزی شده بود و به دلیل این بیماری، دچار تب و سرگردانی شده بود. محققان معتقدند که «درموئید» چشم های این گوزن به مرور ایجاد شده و این حیوان به مرور زمان با کاهش میدان دید با این وضعیت سازگار شده است.
این گوزن چند ماهی است که تحت سرپرستی یک گوزن ماده است و محققان در تلاش اند تا این مشکل را برطرف کنند. شواهد حاکی از آن است که این دومین مورد «درموئید قرنیه» مشاهده شده در گوزن هاست. مورد نخست در سال ۲۰۰۷ توسط یک شکارچی در لوئیزیانا کشته شد و این دومین موردی است که محققان در حال حفاظت از آن هستند.