دیجیزا/مقامات بهداشتی استرالیا در خصوص ویروسی مرگبار که ممکن است از خفاش به انسان منتقل شود، هشدار دادند.

به نقل از دیلی میل، مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی پس از کشف ویروسی که ممکن است به انسان منتقل شده و سبب بیماری‌های خطرناکی شود، هشداری را در خصوص دوری از خفاش‌ها صادر کردند.

مقامات استرالیای جنوبی اعلام کردند این ویروس باعث بیماری‌هایی در انسان مانند هاری می‌شود؛ مسأله‌ای که ممکن است پس از بروز علائم آن مانند تشنج، فلج و هذیان گویی به مرگ فرد منجر شود. مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی با صدور بیانیه ای، از مردم خواستند تا با رفتن به مکان‌های سرباز، از تماس با خفاش‌ها جلوگیری کنند.

دکتر لوئیز فلود (Louise Flood) از بخش مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت استرالیا گفت: این سومین باری است که لیزاویروس (ABL) در استرالیای جنوبی در خفاش‌ها تایید می‌شود.

دکتر فلود افزود: ABL یک بیماری شبیه هاری است که در صورت گزیده شدن یا خراشیده شدن با یک خفاش آلوده به انسان منتقل می‌شود و در صورتی که درمان تا بعد از ظهور علائم به تاخیر بیافتد، وضعیت بسیار کشنده است. در حالی که تنها یک درصد از خفاش‌ها معمولا دارای ABL هستند، این دو مواجهه اخیر نگران کننده است و یاد آور یک مسأله مهم است که خفاش‌ها تنها باید از سوی افراد مناسب آموزش دیده شده و به طور مناسب واکسینه شوند.

«ویروس هاری و لیزاویروس خفاش استرالیایی» (ABLV)) به گروه ویروس‌هایی موسوم به لیزاویروس‌ها تعلق دارند. این ویروس‌ها معمولا از طریق گزش از حیوان آلوده منتقل می‌شوند. همه آن‌ها بیماری مشابهی ایجاد می‌کنند که به هاری معروف است و بر سیستم عصب مرکزی تأثیر می‌گذارد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که سالانه ۵۵ هزار نفر در جهان بر اثر هاری می‌میرند.