تکنولوژی به‌ سرعت در حال رشد است، دنیای متاورس جای دنیای فیزیکی را خواهد گرفت. درست مانند کاری که وب ۳.۰ با اینترنت امروز یا همان وب ۲.۰ خواهد کرد.

همان‌طور‌ که می‌دانید، شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و یوتویوب، میزبان افرادی تحت عنوان اینفلوئنسر‌ها هستند. این افراد با تولید محتوای سرگرم کننده و آموزشی در زمینه‌های مختلف، اقدام به جذب فالوور یا دنبال کننده می‌کنند.

کلمه اینفلوئنسر در گذشته‌ای نه‌چندان دور، بی‌معنی بود! در ابتدا مردم به دنبال سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی بودند. شبکه‌های اجتماعی محلی برای برقراری ارتباط و سرگرمی تلقی می‌شدند، اما اکنون تعریف شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت با گذشته است.

امروزه شبکه‌های اجتماعی جایگاهی مهم در تجارت و صنعت ایفا می‌کنند. بسیاری از فروشندگان کالا و ارائه‌ دهندگان خدمات، از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند.
شبکه‌های اجتماعی، نحوه ارتباط مردم با یکدیگر را تغییر دادند و کسانی در این تکنولوژی نهایت استفاده را بردند که در این راه پیشتاز بودند و زودتر از بقیه خود را با آن سازگار کرند.

تکنولوژی وب ۳.۰ و متاورس نیز در حال ایجاد تغییری به همین شکل است. دیگر دوران وب ۲.۰ و شبکه‌های اجتماعی فعال بر این بستر به اتمام رسیده است و اینفلوئنسر‌ها به عنوان افرادی فعال و موفق در وب ۲.۰  که شامل شبکه‌های اجتماعی امروزی می‌شود، باید به فکر تغییر و کوچ کردن به تکنولوژی جدید باشند.

متافلوئنس (Metafluence) یکی از پیشگامان در زمینه متاورس است. این تیم به‌ دنبال ایجاد پلی بین وب ۳.۰ و وب ۲.۰ است، تا اینفلوئنسر‌ها بتوانند به راحتی به این تکنولوژی جدید و نوظهور کوچ کنند.
متافلوئنس (Metafluence) با شناخت نیاز کنونی جامعه اینفلوئنسر‌ها و افراد تاثیرگذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، قصد دارد این نیاز را برطرف سازد. متافلوئنس به اینفلوئنسر‌ها کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از قدرت و خلاقیت رسانه‌ای که در اختیار دارند، از متاورس نیز کسب درآمد داشته باشند.

دیر یا زود این کوچ دسته جمعی از وب ۲.۰ به وب ۳.۰ شکل خواهد گرفت، طبیعتا در راس این کوچ عظیم، افراد تاثیرگذار و شناخته شده در دنیای مجازی امروزی خواهند بود. بدون شک کوچ این افراد تاثیرگذار و محبوب در سطح اینترنت، مخاطبان آن‌ها را هم به کوچ وادار خواهد کرد.