دیجیزا/ پلتفرم ویدئو کنفرانس زوم به علت شیوع کرونا روزهای خوبی را سپری می‌کند و درآمد آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است.
به گزارش ورج، درآمد زوم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۶۶۳.۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم ۱۴۵.۸ میلیون دلاری سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ چهار برابر شده است.

زوم در حال حاضر بیش از ۳۷۰ هزار مشترک ثابت دارد که این تعداد کاربر هم نسبت به سال گذشته رشدی ۴۵۸ درصدی داشته است.

به گفته اریک یوآن مدیرعامل زوم، قابلیت نرم افزار زوم برای ارائه خدمات ویدئوکنفرانس به دانش آموزان، معلمان، کارمندان و کارکنان شرکت‌های دولتی و خصوصی در عصر خانه نشینی و دورکاری اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث این مقدار استقبال از نرم افزار یادشده گردیده است.

۸۱ درصد از میزان افزایش درآمد زوم ناشی از پیوستن کاربران جدید به نرم افزار یادشده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی در آمریکا، اروپا و آسیا مشترک خدمات پولی زوم هستند که از جمله آنها می‌توان به اکسون موبیل، اکتی ویژن و غیره اشاره کرد.

پیش بینی می‌شود درآمد زوم در سال مالی ۲۰۲۱ به ۲.۳۹ میلیارد دلار افزایش یابد. درآمد زوم در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نیز با رشد ۱۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۲۸ میلیون دلار رسیده بود. البته آسیب پذیری‌های امنیتی نرم افزار یادشده مشکلاتی را برای کاربران آن در شش ماه گذشته ایجاد کرد.