شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که عملیات شیفت شب را در روز سه‌شنبه در یک خط تولید در کارخانه خود در مرکز ژاپن به دلیل شیوع کووید-۱۹ متوقف کرده است زیرا دوشنبه شب نیز فعالیت‌های خود را در آنجا متوقف کرد.

این تعلیق در حالی اتفاق می‌افتد که خودروساز ژاپنی پس از محدودیت‌های کووید- ۱۹ در چین و کمبود تراشه‌های جهانی که آن را مجبور به کاهش مکرر تولید در سه‌ماهه‌های آوریل تا ژوئن کرد و حدود ۱۰ درصد کمتر از هدف اولیه برنامه‌ریزی شده بود، به‌طور جدی تولید خود را افزایش داد.

این شرکت روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۱۶ کارگر در کارخانه Tsutsumi در استان آیچی به کووید آلوده شده‌اند و این امر باعث می‌شود که این شرکت تامین نیروی کافی برای فعالیت‌ها را سخت کند.

یک سخنگو به رویترز گفت که خروجی حدود ۶۶۰ خودرو تحت تأثیر این تعلیق قرار خواهد گرفت. تویوتا در اواخر جولای به همین دلیل به مدت دو روز فعالیت شیفت شب را در یک کارخانه دیگر به حالت تعلیق درآورد.

بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش به هدف تولید جهانی ۹.۷ میلیونی خود برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ پایبند بوده و گفته است که تولید و فروش از این ماه به بعد در مسیر بهبود قرار دارند.