دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

کاوشگر خورشیدی امروز از کنار زهره می‌گذرد

کاوشگر خورشیدی امروز از کنار زهره می‌گذرد

فارس/کاوشگر سولار اوربیتر قرار است اطلاعات بی‌سابقه‌ای درباره جو خورشید، بادهای خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

به نقل از اسپیس، کاوشگر خورشیدی «سولار اربیتر» امروز از فاصله ۴۷۰۰ مایلی زهره گذر می‌کند و قرار است این کاوشگر از قطب‌های خورشید عکاسی کند.

کاوشگر سولار اوربیتر که به طور مشترک با همکاری سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و سازمان فضایی اروپا ساخته شده قرار است اطلاعات بی‌سابقه‌ای درباره جو خورشید، بادهای خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی خورشید به محققان ارائه کند.

سولاراربیتر با استفاده از نیروی گرانش سیاره زهره خود را به خورشید نزدیک تر می‌کند و همزمان مدار خود را طوری تغییر می‌دهد تا از زاویه‌ای متفاوت این ستاره را رصد کند.

پیش بینی می‌شود کاوشگر مذکور امروز به نزدیک‌ترین فاصله تا خورشید برسد. در این حالت سولار اربیتر ۴۷۰۰ مایل با ابرهای بالای زهره فاصله خواهد داشت.

به گفته سازمان فضایی اروپا مسیر حرکت سولار اربیتر دور خورشید با توجه به زهره انتخاب شده است. این بدان معنا است که به تدریج کاوشگر به سیاره نزدیک می‌شود و از گرانش آن برای تغییر مدار خود استفاده می‌کند.

این کاوشگر خورشیدی قرار است پس از گذر از کنار زهره و عطارد به حداکثر سرعت ۲۴۵ هزار کیلومتر در ساعت برسد و در مدار ۴۲ میلیون مایلی از سطح خورشید(۶۷.۵ میلیون کیلومتر) قرار گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *