دیجیزا/ کانن تابستان امسال تحت یک حمله سایبری قرار گرفت و حالا این کمپانی چنین حمله‌ای را ناشی از یک باج‌افزار اعلام کرده و از سرقت اطلاعات کارکنانش از سرور‌های خود خبر داده است.

بخش IT این سازنده دوربین ژاپنی در تاریخ ۱۵ مرداد امسال اطلاعیه‌ای برای کارکنان خود منتشر و اعلام کرد که این کمپانی با مشکلات گسترده سیستمی دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکلات روی اپ‌های مختلف، تیم‌ها، ایمیل و سایر سیستم‌ها تاثیر گذاشتند. در آن زمان کانن اطلاعات بیشتری از این مشکلات به صورت عمومی منتشر نکرد.

پس از این حمله بود که کانن شروع به انجام تحقیقات کرد و به مدارکی مبنی بر فعالیت غیرمجاز روی شبکه‌های خود در فاصله ۳۰ تیر تا ۱۶ مرداد دست پیدا کرد. طبق اعلام این کمپانی، مهاجمان توانسته‌اند به سرورهایی دسترسی پیدا کنند که میزبان اطلاعات مربوط به کارمندان کنونی و کارکنان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ به همراه وابستگان آن‌ها بوده است.

طبق یک اسکرین‌شات، گروه باج‌افزار «Maze» مسئول این حمله بوده است. این گروه پس از این وقوع این حمله، به رسانه‌ها اعلام کرد که ۱۰ ترابایت داده از کانن به سرقت برده است.

طبق اعلام کانن، هکرها به اطلاعاتی مانند نام، شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد، شماره گواهینامه، شماره حساب بانکی و امضای الکترونیک کارکنان کنونی و سابق این برند ژاپنی دسترسی پیدا کرده‌اند. در حالی که به تازگی کانن چنین موضوعی را تایید کرده، در تاریخ ۱۶ مرداد آن را به کارکنان خود اطلاع داده بود.

گروه باج‌افزاری Maze مسئول چندین حمله به کمپانی‌های بزرگ شامل ال جی و «زیراکس» است. با این حال این گروه عملیات‌های خود را در تاریخ ۱۱ آبان یعنی تقریبا یکسال و نیم پس از شروع آن‌ها، متوقف کرد.

کارکنان کنونی و سابق کانن که در این حمله تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، می‌توانند از سرویس‌های محافظت در برابر سرقت هویت برای قربانیان حملات سایبری استفاده کنند.