ویرجیل ابلوه طراح مرسدس در ساخت کانسپت لوکس میباخ همکاری کرده است.
 
پروژه جدید میباخ چیزی بیش از یک کانسپت تمام الکتریکی با ظاهری شیک است. طراحی کوپه از طراح مد مشهور ویرجیل ابلوه است که در اوایل این هفته به طور غیر منتظره درگذشت. ابلوه در میباخ در کنار گوردن واگنر، مدیر طراحی دایملر، همکاری کرد و خلاقیتی فوق العاده در طراحی به خرج داده اند. 

نتیجه نهایی این همکاری طراحی یک مدل آفرود خیره کننده مانند سافاری با لاستیک‌های پهن و سایر لوازم جانبی در فضای باز است. میباخ اکنون یک کاپوت بسیار بلند دارد، اما چیزی فراتر از یک ورق فلزی است. این خودرو بسیار شفاف است و موادی که در ساخت آن به کار رفته باعث شده مفهوم این خودرو گسترش پیدا کند.

طراحی میباخ نسبتاً ساده است. این خودرو ترکیبی از طرح رنگ مشکی و برنزی است که باعث ایجاد کنتراست شده است. در قسمت جلو، یک صفحه اسکید نقره‌ای، با چراغ‌های کمکی، از قسمت جلوی قائم با یک توری عمودی خیره کننده، به نمایش در آمده است. قسمت عقب دارای یک صفحه لغزنده و چراغ‌های عقب گرد است.

ابلوه طراح این خودرو در ۲۸ نوامبر بر اثر نوعی سرطان تهاجمی و نادر به نام آنژیوسارکوم قلبی درگذشت. بیماری او در سال ۲۰۱۹ تشخیص داده شد، اما او آن را از بقیه پنهان نگه داشت. 

مرسدس به افتخار ابلوه، امروز و فردا در‌های موزه روبل را به روی عموم باز می‌کند تا خودروی جدید را به نمایش بگذارد. همچنین به دانش‌آموزان مدارس طراحی محلی فرصت انحصاری برای بازدید از موزه داده شده است.