دیجیزا/ پرچمداران سری میت هوآوی، همیشه جزو جذاب‌ترین محصولات این برند هستند؛ هنوز تا معرفی احتمالی میت ۵٠ پرو پلاس فاصله زیادی داریم اما در این فاصله، کانسپت رندر میت ۵٠ پرو پلاس منتشر شد.

هوآوی با مشکلات زیادی در تأمین قطعات گوشی‌های خود مواجه است؛حتی به دلیل این مشکلات، ممکن است هوآوی تنها ١ میلیون نسخه از گوشی‌های خانواده P50 را تولید کند.

بنابراین ممکن است هوآوی برای تولید نسل بعدی گوشی‌های سری پرچمدار میت، تصمیم بگیرد که دست به تولید آن‌ها نزند، آن‌هم با شرایط سختی که به دلیل تحریم‌های سخت آمریکا و پایین آمدن میزان سود خالص پیش آمده است. در خبری جدید، ممکن است تولید تراشه‌های اختصاصی برای گوشی‌ها، سخت‌تر از قبل بشوند و هوآوی مجبور بشود از تراشه‌های ساخت کوالکام بهره بگیرد.

به هر حال، بنا بر گزارش Huawei Central، می‌خواهیم نگاهی به کانسپ رندرهای غیر رسمی پرچمدار احتمالی هوآوی، یعنی Mate 50 Pro Plus داشته باشیم.

ابتدا از قاب پشتی شروع می‌کنیم؛ اولین چیزی که توجه‌‌مان را جلب می‌کند، ماژول دوربین دایره‌ای شکل مشابه نسل قبل در این گوشی است که داخل آن، ۵ سنسور به همراه فلش LED و یک حسگر (احتمالاً حسگر حرارتی مشابه Mate 40 RS) قرار گرفته اند، لنز پریسکوپ تله‌فوتو نیز اندازه بزرگی دارد و به نظر می‌رسد در این بخش، شاهد پیشرفت خوبی در Mate 50 Pro Plus هستیم. عبارت LEICA در وسط این داستان حک شده است و به ادامه همکاری لایکا در ساخت لنز برای پرچمداران هوآوی اشاره دارد. همچنین میت ۵٠ در چهار رنگ عرضه خواهد شد که رنگ نارنجی آن، جالب‌تر از بقیه به نظر می‌رسد.

در فریم فلزی میانی هم، دکمه پاور قرمز رنگ خودنمایی می‌کند، دکمه‌ای که هوآوی در سال‌های اخیر برای پرچمداران خود طراحی کرده است. در بالای این دکمه، دکمه تنظیم صدا قرار گرفته است.

و در نهایت به سراغ بررسی قاب جلویی می‌رویم؛ جایی که دیگر خبری از حرفه نمایشگر عظیم الجثه نیست! گویا هوآوی از تجهیز گوشی‌های پرچمدار خود به حفره نمایشگر بزرگ دست برداشته است و به تعبیه دوربین سلفی تکی در مرکز قسمت بالایی نمایشگر اکتفا کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که عملکرد سیستم دوربین سلفی این گوشی چگونه است و ممکن است همچنان شاهد استفاده از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی باشیم. حالا بیایید نگاه کلی به نمایشگر داشته باشیم، ظاهراً قرار است استفاده از شیشه‌ای با خمیدگی ٨٨ درجه در سری جدید پرچمداران میت ادامه پیدا کند، خبری که می‌تواند جذابیت بالایی در بخش طراحی داشته باشد.

فارغ از تمام این موضوعات، هنوز هم می‌گوییم که رونمایی از سری پرچمداران میت ۵٠ به دلیل مشکلات زیاد، هنوز قطعی نیست و تنها باید منتظر تأیید رسمی از سوی هوآوی باشیم. در آینده افشاگران بیشتری اطلاعات جدیدی را در مورد میت ۵٠ پرو پلاس به اشتراک خواهند گذاشت، اما تا الان، این تنها کانسپت رندر موجود از این گوشی است که به ما نشان می‌دهد نوآوری زیادی در طراحی کلی این گوشی انجام نشده است.

نظرتان در مورد سری Mate هوآوی چیست؟ انتظارتان از میت ۵٠ پرو پلاس چیست؟ از طراحی آن خوشتان آمده است؟