دیجیزا/ طراحی کلی گوشی‌های اپل، مدتی است که نوآوری چندانی ندارد. اپل قصد دارد تا با کوچک‌تر کردن سایز ناچ آیفون‌های ٢٠٢١ خود، قدمی رو به جلو در جهت نوآوری در طراحی گوشی‌های خود انجام دهد. اما کانسپت آیفون SE 2023، به ما یک طراحی نوآورانه و بسیار جذاب را در سری‌های بعدی iPhone SE نشان می‌دهد.

کانسپت آیفون SE 2023
یادتان می‌آید که در مورد طرح مفهومی منتشر شده از iPhone SE 2022 صحبت کرده بودیم؟ خب، ما در مطلب مرتبط با طرح مفهومی آیفون SE 2022، در مورد طراحی کلی این گوشی رونمایی نشده صحبت کرده بودیم.

اما ظاهراً، حتی طرح مفهومی نسل بعدی این گوشی، یعنی iPhone SE 2023 نیز منتشر شده است! به گزارش Phonearena، همان افشاگری که مدتی پیش طرح مفهومی iPhone SE 2022 را منتشر کرده بود، اکنون دست به انتشار نسخه ٢٠٢٣ این گوشی زده است. اما ببینیم که این طرح مفهومی، چه اطلاعاتی را در اختیار ما می‌گذارد. توجه داشته باشید که این تصاویر، تنها یک طرح مفهومی هستند و تأیید نشده‌اند.

 طرح مفهومی غیر رسمی از آیفون SE 2023
اولین موضوعی که نظر ما را در کانسپت آیفون SE 2023 به خود جلب می‌کند، طراحی قاب جلویی این گوشی است. در قاب جلویی این گوشی، حاشیه‌های نسبتاً باریک با رنگ سفید را می‌توان مشاهده کرد. این رنگ، در چنین طراحی جذاب به نظر می‌رسد. دوربین سلفی تکی نیز در حفره نمایشگر مرکزی این گوشی قرار دارد. در قاب پشتی این گوشی، دوربین اصلی تکی، به همراه فلش LED در یک ماژول بیضوی شکل قرار گرفته است.

 رنگ بندی آیفون SE 2023
این طرح‌های مفهومی، در ۵ رنگ مختلف منتشر شده‌اند. ظاهراً، اپل قصد استفاده همزمان از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID و فناوری تشخیص چهره FaceID را به صورت همزمان در این گوشی دارد. اقدامی که می‌تواند این گوشی را جذاب‌تر از قبل کند. نمایشگر این گوشی، قطر ۶.١ اینچی خواهد داشت. در کل، تفاوت زیادی نسبت به طرح مفهومی iPhone SE 2022 به جز حاشیه‌های سفید رنگ دیده نمی‌شود.

نظر شما در مورد کانسپت آیفون SE 2023 چیست؟ آیا این گوشی، طراحی مناسبی دارد که بتواند نظر شما را به خود جلب کند؟ فکر می‌کنید که اپل چه اقدامی را باید در آیفون‌های آینده خود انجام دهد؟