دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

چین تا پایان سال به ایمنی گله‌ای می‌رسد

چین تا پایان سال به ایمنی گله‌ای می‌رسد

فارس/کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: چین تا پایان سال ۲۰۲۱ با سرعت واکسیناسیون پیشرو در جهان، به مصونیت گله‌ای می‌رسد.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، شائو یمینگ، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های این کشور گفت: چین تا پایان سال ۲۰۲۱ با سرعت واکسیناسیون پیشرو در جهان، به مصونیت گله‌ای می‌رسد.

چین برای تحقق بخشیدن به مصونیت گله‌، واکسیناسیون ۷۰ الی ۸۰ درصد از جمعیت (بالغ بر یک میلیارد) را هدف قرار داده است. 

شائو یمینگ می‌گوید: ذخایر واکسن با درخواست برای تولید واکسن افزایش می یابد. تمام کشور به شکلی منظم درحال مصونیت یافتن در برابر این ویروس هستند و تاکنون بیش از ۴۲۲ میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

وی که عضو گروه تحقیق و توسعه واکسن کووید ۱۹ چین است اظهار داشت: واکسیناسیون به روشی منظم در حا انجام است و در حال حاضر مناطقی که سفرهای بین‌المللی کمتری دارند در صف تزریق واکسن هستند.

تا ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، بیش از ۱۵.۵۷ میلیون نفر در پکن واکسینه شده‌اند و بیش از ۸۰ درصد افراد ۱۸ ساله و بالاتر اولین دز را دریافت کرده‌اند.

کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: پس از افزایش قابل توجه ظرفیت تولید واکسن از اواسط سال جاری، به ویژه در نیمه دوم سال، سرعت واکسیناسیون را افزایش خواهیم داد».

وی در پایان گفت:«من معتقدم ما می‌توانیم هدف خود را برای ایجاد ایمنی گله‌ای تا پایان سال جاری برآورده کنیم».


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *