بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی دنیا از پره‌های ۱۴۰ متری بهره می‌برد و می‌تواند برق ۹۶ هزار نفر را در سال تأمین کند.

به‌نظر می‌رسد رقابت برای ساخت بزرگ‌ترین توربین‌های بادی دریایی دنیا تمامی ندارد و البته شرکت‌های چینی درحال رقابت با یکدیگر هستند. تنها یک هفته پس از معرفی بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان، حالا رقیب آن معرفی شده که از آن هم بزرگ‌تر است و ارتفاعش با یک ساختمان ۷۰ طبقه برابری می‌کند.

در گذشته MySE 16.0-242 شرکت MingYang بزرگ‌ترین توربین بادی دنیا بود که هفته گذشته این لقب به H260-18MW شرکت CSSC رسید. حالا MingYang از توربینی بزرگ‌تر از H260-18MW به نام MySE 18.X-28X رونمایی کرده است.

بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی دنیا با تیغه‌های ۱۴۰ متری
توربین جدید مینگ‌یانگ نه‌تنها پره‌های بزرگ‌تری نسبت به رقیبش دارد، بلکه فضای بیشتری را برای چرخش (۶۶,۰۵۲ متر مربع) پوشش می‌دهد. علاوه‌براین، مینگ‌یانگ مدعی شده است که توربین جدیدش می‌تواند در بدترین شرایط دریایی هم دوام بیاورد و به فعالیت ادامه دهد. از این شرایط می‌توان به باد با سرعت بیش از ۵۶.۱ متر بر ثانیه (۲۰۲ کیلومتر بر ساعت) اشاره کرد.

به گفته مینگ‌یانگ، این توربین با فرض سرعت ۸.۵ متر بر ثانیه‌ای (۳۰.۶ کیلومتر بر ساعت) باد، می‌تواند سالانه ۸۰ گیگاوات-ساعت انرژی تولید کند که برای تأمین برق ۹۶ هزار نفر کافی خواهد بود.

اگرچه این توربین غول‌پیکر می‌تواند انرژی زیادی تولید کند و البته در بدترین شرایط هم دوام بیاورد، اما نصب آن‌ در بستر دریا می‌تواند دردسرهای زیادی برای مزارع بادی به‌همراه داشته باشد. به همین دلیل، هم مینگ‌یانگ و هم CSSC توربین‌های خود را با قیمت‌های تقریباً پایینی عرضه می‌کنند تا هزینه کلی مزارع بادی را کاهش دهند. درحقیقت یک تعادل میان هزینه و تولید انرژی ایجاد می‌شود؛ هرچند درنهایت ظاهراً صرفه‌جویی در هزینه‌ها را در پی دارد.

به گفته مینگ‌یانگ، خروجی بالای MySE18.X-28X می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در ۱۸ واحد توربین در مزارع ۱ گیگاواتی شود و هزینه‌های ایجاد این مزارع را ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار برای هر مگاوات انرژی کاهش دهد. بنابراین در مزارع غول‌پیکر احتمالاً با کاهش چشمگیر هزینه روبه‌رو خواهیم شد.