دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

چینی‌ها یک “گاومیش” رباتیک ساختند

چینی‌ها یک “گاومیش” رباتیک ساختند

یک گاومیش تنومند رباتیک که قادر به حمل ۳۵۲ پوند(۱۵۹ کیلوگرم) بار است و می‌تواند با حداکثر سرعت شش مایل بر ساعت(۹.۶ کیلومتر بر ساعت) بدود توسط دانشمندان چینی ساخته شده است.

  به نقل از دیلی‌میل، به گفته‌ی روزنامه دولتی “People’s Daily” این ربات‌ می‌تواند در تمام مسیرها و شرایط جوی به کار خود ادامه دهد و هنگامی که مستقر شود در ماموریت‌های لجستیک و عملیات شناسایی به سربازهای ارتش چین می‌پیوندد و در محیط‌های سختی مثل فضاهای برفی، بیابان‌ها و کوه‌ها به فعالیت می‌پردازد.

طبق گزارش رسانه‌های دولتی چین، این ماموریت شامل کار در مناطق دورافتاده مرزی و مناطق جنگی پر خطر خواهد بود.

این ربات چندین حسگر خواهد داشت که به آن درجه بالایی از آگاهی نسبت به موقعیت می‌دهد.

ربات چین بر روی چهار پا حرکت می‌کند و ظاهری شبیه به یک “گاومیش”(Yak) دارد و به گفته‌ی تلویزیون مرکزی چین، این ربات بزرگترین و سنگین‌ترین ربات در نوع خود است که قابلیت آن در حرکت خارج از جاده‌ از همه‌ی ربات‌های مشابه بیشتر است.

چینی‌ها یک "گاومیش" رباتیک ساختند

قد آن نصف قد متوسط یک مرد بالغ معمولی است. این ربات می‌تواند از پله‌ها بالا برود، در میان سنگرها حرکت کند و همچنین از صخره‌ها، جاده‌های خاکی، بیابان‌ها و مناطق برفی عبور کند.

۱۲ مجموعه ماژول مفصلی روی این ربات قرار دارد که به آن امکان حرکت به سمت جلو و عقب را می‌دهد. این ربات همچنین توانایی حرکت مورب و دویدن را داراست.

به لطف این مفاصل، این ربات به رغم اندازه‌اش قادر به دویدن، پریدن و چرخیدن است و از حسگرهای خود برای درک محیط اطراف و تشخیص خطرات احتمالی استفاده می‌کند.

آگاهی به محیط تنها به معنای عدم برخورد با موانع نیست بلکه این ربات اطلاعات تاکتیکی میادین جنگی را دریافت و آن‌ها را به فرمانده ماموریت منتقل می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برای ارسال تدارکاتی مثل مهمات و مواد غذایی در محیط‌هایی که برای انسان بسیار خطرناک است می‌توان از این ربات استفاده کرد. این محیط‌ها شامل کوه‌ها، بیابان‌ها، جنگل‌ها و فلات‌ها می‌شود که رسیدن به آن‌ها با خودروهای سنتی کار چالش‌برانگیزی است.

چینی‌ها یک "گاومیش" رباتیک ساختند

کارشناسانی که با این حوزه آشنایی دارند می‌گویند که می‌توان این ربات را به سلاح مجهز کرد تا در عملیات‌های شناسایی مسلح مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از کارشناسان که نمی‌خواست نامش فاش شود به گلوبال تایمز گفت که این انتخاب فوق‌العاده‌ای برای ماموریت‌ در مناطق دوردست مرزی است که نیازمند نظارت مداوم هستند اما شرایط موجود امکان حضور مداوم نیروی انسانی را نمی‌دهد.

چین همچنین دست به ساخت یک سگ رباتیک به نام “گدا”(Geda) زده است که اندازه‌ای مشابه یک سگ واقعی دارد و می‌تواند حدود ۴۰ کیلوگرم وزن را روی پشتش حمل کند.

به گفته‌ی تلوزیون مرکزی چین، “گدا” به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که می‌تواند فرمان‌ها را درک کند و حتی از تشخیص چهره استفاده کند.

چینی‌ها یک "گاومیش" رباتیک ساختند


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *