خط تولید اتومبیل همواره یکی از موضوعات جذاب برای علاقمندان به خودروها بوده است. بخشی از خط تولید هر خودرو به مرحله رنگ‌آمیزی اختصاص دارد، جایی که بدنه خودرو با روش خاصی رنگ آمیزی می‌شود. از آن‌جایی‌که پورشه ۹۱۱ GT3 یکی از بهترین خودروهای اسپرت حال حاضر در جهان است، به سراغ خط تولید این خودرو و مرحله رنگ آمیزی آن رفته‌ایم.

خودروساز آلمانی به تازگی ویدیویی را منتشر کرده است که در آن مراحل رنگ آمیزی پورشه ۹۱۱ GT3 به نمایش در می‌آید. در بخش از این ویدیو، رنگ آمیزی یک نسخه خاص و منحصر به فرد از پورشه ۹۱۱ GT3 را می‌بینیم که توسط راننده مسابقه آمریکایی Leh Keen و به رنگ طلایی سفارش داده شده است.

تمامی نسخه‌های پورشه ۹۱۱ GT3 در کارخانه این برند واقع در Zuffenhausen ساخته می‌شوند. در این ویدیو مشاهده خواهیم کرد که قسمت‌های زیرین خودرو قبل از غوطه‌ور شدن در مخزن پر از رنگ الکتروفورتیک و آب دیونیزه شده، کاملاً چربی‌زدایی می‌شوند تا رنگ به طور کامل روی آن‌ها بچسبد. پیش از رنگ آمیزی اصلی خودرو، پورشه چند مرحله زیرسازی را برای بهبود رنگ خودرو انجام می‌دهد.

پورشه تعداد رنگ‌های ارائه شده برای اتومبیل‌های خود را براساس زنجیره تامین و رنگ‌های موجود در نمایندگی‌های خود تعیین می‌کند. ۱۷ رنگ استاندارد برای پورشه ۹۱۱ تعیین شده است. با این حال برای مشتریان خاص پورشه بیش از ۱۰۰ رنگ در نظر گرفته شده است و خریداران خودروهای شاسی بلند پورشه نیز قادر به انتخاب بین ۵۰ رنگ خواهند بود.

پورشه ۹۱۱ GT3 به موتور چهارلیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور یکی از بهترین پیشرانه‌های حال حاضر پورشه است و به همراه گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک دو کلاچه به دست مشتریان می‌رسد.