دیجیزا/ تصور کنید وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده‌اید و پست‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که قبلا آن پیج‌ها را فالو نکرده‌اید. در واقع این پست‌ها تبلیغاتی هستند که احتمالا شما تمایلی به مشاهده آنها ندارید. در این مطلب می‌توانید با روش حذف کردن تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.

وقتی پستی در اینستاگرام تبلیغاتی است، زیر نام کاربری عبارت «Sponsored» دیده می‌شود. پنهان کردن تبلیغات مغایر قوانین اینستاگرام نیست و هر کاربری اجازه دارد به انتخاب خود پیام‌های تبلیغاتی را پنهان کند. اینستاگرام روش پنهان کردن تبلیغات را در وب‌سایت خود به صورت کامل توضیح داده است تا کاربران بتوانند در صورت نیاز پست‌های تبلیغاتی را حذف کنند.

برای حذف کردن پست‌های تبلیغاتی که در آنها کلمه Sponsored دیده می‌شود، ابتدا روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست ضربه زده و سپس روی «Hide This» ضربه بزنید.

بعد از کلیک کردن روی این عبارت، از شما در مورد علت حذف کردن پست تبلیغاتی سوال می‌شود. از بین گزینه‌های موجود می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

اگر  «It’s inappropriate» را انتخاب کنید، بدین معنی است که پست تبلیغاتی برای شما مناسب نیست و نمی‌خواهید آن را ببینید.  دو گزینه دیگر نیز به شما نشان داده می‌شود. یکی از می‌گوید تعداد دفعات نمایش پست تبلیغاتی مناسب نیست و به همین دلیل قصد حذف کردن آن را دارید. در این صورت باید گزینه «I see it too often» را انتخاب کنید.

اما اگر می‌خواهید به اینستاگرام اطلاع دهید که این پست تبلیغاتی ارتباطی به شما ندارد باید گزینه دیگر یعنی «it’s not relevant» را انتخاب کنید. اگر کلا تمایلی به دریافت تبلیغات ندارید بهتر است همان گزینه اول را ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید از صفحه مربوطه دیگر برای شما هیچ پست تبلیغاتی نیاید می‌توانید آن حساب کاربری را بلاک کنید. برای انجام این کار وارد پروفایل حساب کاربری شده و بعد از ضربه زدن روی سه نقطه بالای صفحه، گزینه block را انتخاب کنید. در این صورت هیچ یک از پست‌های آن حساب کاربری برای شما نشان داده نخواهد شد.

با یکبار انجام اینکار الگوریتم هوشمند اینستاگرام سعی میی‌کند تبلیغاتی با مضمون آن پست را به شما نشان ندهد اما در صورتی که اینکار را به صورت مرتب چند بار در روز انجام دهید رفته رفته پست های تبلیغاتی دیگر از فید شما سر در نخواهند آورد.