دیجیزا/ در اینجا به شما روش خروج از حساب گوگل در دستگاه‌های گم‌شده یا دزدیده‌ شده آموزش داده می‌شود.
   
آیا تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفون خود را گم کرده‌اید؟ آیا دستگاه خود را به یکی از اعضای خانواده قرض داده‌اید اما فراموش کرده‌اید از حساب جیمیل خود خارج شوید؟ نگران نباشید؛ گوگل به شما امکان می‌دهد از راه دور از حساب جیمیل خود در هر دستگاه گمشده یا دزدیده‌‌شده‌ای خارج شوید. تا زمانی که به حساب جیمیل خود دسترسی دارید، می‌توانید از ویژگی‌های حریم خصوصی گوگل برای خروج از راه دور از هر دستگاه متصلی استفاده کنید.

برای شروع، وب‌سایت جیمیل را در مرورگر مورد علاقه خود باز کنید. روی آیکون پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست کلیک و سپس گزینه Manage Your Google Account را انتخاب کنید.

به برگه Security رفته و سپس روی دکمه Manage Devices در پایین قسمت Your Devices کلیک کنید. 

در آنجا فهرستی از همه دستگاه‌هایی که در حال حاضر با استفاده از جیمیل یا سایر سرویس‌های گوگل به حساب شما وارد شده‌اند، مشاهده خواهید کرد. دستگاهی که می‌خواهید از آن خارج شوید، پیدا کنید، روی دکمه سه‌نقطه‌ کلیک و سپس گزینه Sign Out را انتخاب کنید. 

گوگل از شما سؤال می‌کند آیا مطمئن هستید که می‌خواهید از سیستم خارج شوید. این مرحله حساب گوگل و تمام داده‌های مرتبط را از دستگاه حذف می‌کند. پس از حصول اطمینان، برای تأیید روی دکمه Sign Out  کلیک کنید. 

اگر دستگاه انتخابی آنلاین باشد، گوگل فوراً شما را از آن خارج می‌کند؛ اما اگر گوشی هوشمند یا تبلت خود را گم کرده باشید و دستگاه خاموش شده باشد یا به اینترنت متصل نباشد، گوگل به محض تشخیص اتصال مجدد، حساب را حذف می‌کند.

 اگر می‌خواهید از دستگاه‌های بیشتری خارج شوید، همین روند را در بخش Your Devices در صفحه حساب گوگل خود دنبال کنید.