دیجیزا/ چرخش خودکار صفحه در اندروید ۱۲ یکی دیگر از بخش‌هایی است که در نسخه بعدی اندروید اصلاح می‌شود و مفیدتر از نسخه فعلی خواهد بود.

انتظار می‌رود گوگل در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ اندروید ۱۲ را به صورت رسمی منتشر کند. اما طبق معمول زودتر از زمان موعود، این شرکت نسخه‌های آزمایشی سیستم عامل خودش را برای توسعه دهندگان و سپس برخی کاربران منتشر می‌کند. گزارش‌های مختلفی منتشر شده که به برخی از قابلیت‌ها و امکانات این گوشی اشاره می‌کند. اکنون گزارش جدیدی از سوی ۹to5Google منتشر شده که از تغییرات گسترده چرخش خودکار صفحه در اندروید ۱۲ پرده برمی‌دارد.

آنطور که توسعه‌دهندگان XDA متوجه شده‌اند، گوگل در حال کار روی قابلیت جدیدی به نام Smart Autorotate است. گرچه هنوز جزئیات زیادی از این قابلیت در دست نیست، ۹to5Google می‌گوید این قابلیت برای فعالیت به چهره کاربران متکی است. در واقع گوشی با استفاده از دوربین سلفی می‌تواند جهت صورت شما را تشخیص داده و به صورت خودکار صفحه نمایش را بچرخاند.

چرخش خودکار صفحه در اندروید ۱۲ چگونه کار می‌کند؟
گوگل ممکن است برای تشخیص موقعیت چهره کاربر از الگوریتمی استفاده کند که داخل حسگر دوربین سلفی قرار دارد. لازم نیست از فاش شدن حریم خصوصی خود نیز ترس داشته باشید، زیرا بیشتر اطلاعات به صورت محلی ضبط و پردازش می‌شود. در حال حاضر قابلیت چرخش خودکار نمایشگر در نسخه کنونی اندروید گاهی اوقات برای کاربران آزاردهنده می‌شود. به عنوان مثال اگر هنگام خوابیدن به پهلو گوشی شما بین حالت افقی و عمودی جابجا شود، با کمی کج کردن صفحه آن مجدداً به حالت افقی تغییر می‌کند. این درحالیست که صورت شما تغییر جهتی نداشته است.

این باعث می‌شود قابلیت چرخش خودکار صفحه در اندروید ۱۲ مفیدتر از گذشته شود. در این گزارش آمده است قابلیت چرخش خودکار صفحه مبتنی بر چهره کاربران در اندروید بعدی می‌تواند از الگوریتم‌های شکل صورت در دیگر اپلیکیشن‌های گوگل نظیر Google Duo استفاده کند. اگر گوگل این قابلیت را به نسخه نهایی برساند، کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل می‌توانند زودتر از سایر کاربران آن را تجربه کنند.

اندروید ۱۲ ارتقاء چشمگیری با تغییرات بسیار زیادتر از انتظار ما داشته است. گوگل در نظر دارد سیستم عامل اندروید جدید را با زبان طراحی NEXT، رابط کاربری جدید با سایه نوتیفیکیشن اصلاح شده، یک حالت گیمینگ مجزا، حالت تک دستی،‌ نمایشگر همیشه روشن پیشرفته و بسیاری از تغییرات دیگر عرضه کند.