احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی به این شایعه برخورده‌اید که گوشی شخصیت شرور فیلم نمی‌تواند آیفون باشد، اما آیا این شایعه واقعیت دارد؟ تا انتهای مطلب همراه دیجیزا باشید تا به طور کامل پشت پرده این راز را شرح دهیم.
 
اگر تا به حال در تماشای یک فیلم با هیچ صحنه‌ای مواجه نشدید که گوشی شخصیت شرور فیلم آیفون باشد یا اینکه از مک بوک استفاده کند، جالب است بدانید این قضیه اصلاً تصادفی نیست. این امر یک تاکتیک بازاریابی سفت و سخت از طرف شرکت اپل است تا بتواند وجهه برند خود را حفظ کرده و در میان آحاد مردم درک مطلوبی از محصول خود جذب کرده باشد. این راز اصلاً تئوری توطئه نبوده و توسط کارگردان نام آشنا سینما یعنی ریان جانسن که سابقه کارگردانی فیلم‌هایی همچون جنگ ستارگان: آخرین جدای – Star Wars: The Last Jedi و چاقوکشی – Knives Out را در کارنامه هنری خود دارد، فاش شده است.

در فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، یک ویدیو در یوتیوب توسط کانال مجله ونتی فر منتشر شد که در آن جانسن یکی از صحنه‌های فیلم چاقوکشی را تفسیر می‌کند. در طی این ویدیو جانسن فاش کرد که شرکت اپل به فیلمسازان اجازه نمی‌دهد تا هیچکدام از محصولاتش را در اختیار شخصیت شرور فیلم یا دار و دسته‌ آن شخصیت قرار دهد. این کارگردان گفت:« آدم بده داستان را نمی‌توان با محصول اپل در فیلم نشان داد».

وی در ابتدا تمایلی به افشای این راز نداشت و حتی اشاره کرد که فیلمسازهای دیگر به خاطر فاش کردن این راز بزرگ نقشه قتل او را خواهند کشید. اگر فکر می‌کنید همچین قضیه‌ای صحت ندارد، شما را به یک چالش دعوت می‌کنیم. سعی کنید به خاطر آورید که در تمام فیلم‌هایی که دیدید گوشی شخصیت شرور فیلم آیفون بوده یا زین پس در هنگام تماشای یک فیلم این راز را به خاطر داشته باشید و با دقت بیشتری فیلم را تماشا کنید. مطمئن باشید هیچ صحنه‌ای پیدا نخواهید کرد که آدم بده داستان از محصولات اپل برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند.

همه‌چیز به وجهه برند اپل مربوط می‌شود

بی میلی شرکت اپل برای اینکه نمی‌خواهد محصولاتش در دستان شخصیت‌های شرور فیلم باشد و از این کار جلوگیری می‌کند اصلاً تعجب آور نیست، زیرا این شرکت همیشه سعی کرده خودش را از هرگونه بحث و جدل دور کند تا بتواند وجهه‌ای پاک از خود در میان مردم داشته باشد؛ اما از طرفی دیگر، شرکت اپل از اینکه محصولات و گجت‌های خودش را در اختیار شخصیت‌های خوب داستان قرار دهد بسیار استقبال می‌کند. در سال ۲۰۰۲ وب سایت WIRED گزارشی را منتشر کرد و در آن به این موضوع اشاره می‌کند که در سریال اکشن و پلیسی ۲۴، همه‌ی شخصیت‌های خوب داستان از مک بوک برای انجام مأموریت‌های خود استفاده می‌کنند.

اپل بابت این قضیه که گوشی شخصیت شرور فیلم‌ها از برند خودش نباشد بسیار قاطعانه عمل می‌کند و حتی یک چهارچوب قانونی برای محتوی‌های تصویری که محصولات این شرکت را به نمایش می‌گذارند تهیه کرده و در یکی از بندهای آن آمده است که محصولات اپل باید در بهترین حالت نمایش داده شود.

در فصل دوم سریال پرطرفدار دروغ‌های کوچک بزرگ – Big Little Lies، مدت زمانی که محصولات اپل مانند آی‌ پد، آیفون و مک بوک، در سریال به نمایش گذاشته شد سیزده دقیقه بود؛ رتبه دوم متعلق به ماشین‌های برند بیوک بود که مدت زمان نمایشش نسبت به محصولات اپل خیلی کمتر است. در فیلم چاقوکشی نیز شاهد بودیم که به غیر از شخصیت شرور فیلم، که برای اسپویل‌نکردن آن نامی از شخصیت‌ها نمی‌بریم، اکثر شخصیت‌ها از محصولات اپل استفاده می‌کنند.