مجله پزشکی دکتر سلام/وقتی از کاهش وزن صحبت می کنیم رژیم گرفتن نخستین چیزی است که به ذهن ما خطور می کند. در حالی که رژیم های غذایی مانند روزه داری متناوب برای کاهش وزن معجزه می کند، اما روش های آسان دیگری نیز وجود دارد که می تواند روند لاغری را سرعت ببخشد.
به گزارش ایندیاتایمز، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است نوشیدن چای اولونگ می تواند باعث سوختن چربی های شکم حتی هنگام خواب شود. محققان دانشگاه تسوکوبا در ژاپن دریافته اند نوشیدن فقط دو فنجان از این چای که چای سنتی چینی است می تواند روند سوزاندن چربی را در بدن حتی در حالت خواب افزایش دهد.
بیشتربخوانیم:علت های بی خوابی و بد خوابی و راه های درمان آن

چای اولونگ برای کاهش وزن
دقیقا مانند سایر چای ها، چای اولونگ نیز کافئین دارد که با افزایش ضربان قلب متابولیسم را افزایش می دهد، اما این چای یک فایده اضافه دیگری فارغ از اثرات کافئینی آن دارد که تجزیه چربی را افزایش می دهد. برای این مطالعه، مصرف اولونگ در مقابل کافئین به تنهایی روی انرژی و متابولیسم چربی در گروهی از داوطلبان سالم مورد بررسی قرار گرفت.
پس از دو هفته مطالعه روی شرکت کنندگان مشخص شد هر دو چای اولونگ و کافئین خالص تجزیه چربی را در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کنند، ۲۰ درصد افزایش می دهند. یکی دیگر از یافته های چشمگیر این مطالعه، تاثیرات مثبت چای اولونگ روی بدن در طول شب بود، اما نه گروه چای اولونگ و نه گروه کافئین خالص افزایش مصرف انرژی را تجربه نکردند. این نشان می دهد شرکت کنندگان ممکن است تحمل اثرات تحریک کننده هر دو چای را داشته باشند.
علیرغم این واقعیت که هر دو روش درمانی شامل مصرف کافئین بود که یک اختلال در خواب به شمار می آید، اما در الگوی خواب هیچ یک از آنها تغییرات عمده ای مشاهده نشده است. کمبود خواب می تواند متابولیسم را مختل کند که به تجزیه غذا کمک می کند و از آن به عنوان انرژی استفاده می کند که با گذشت زمان منجر به افزایش وزن می شود، اما در این مطالعه مشخص شد چای اولونگ هیچ عارضه منفی روی خواب شرکت کننده نداشت.

 
آیا باید مصرف چای اولونگ را به صورت روزانه شروع کنید؟
اگرچه چای اولونگ می تواند به تجزیه چربی در هنگام خواب کمک کند که می تواند به کنترل وزن بدن کمک کند، اما مشخص نیست آیا این اثرات منجر به کاهش چربی در مدت زمان طولانی می شود یا خیر. اما در این صورت امتحان چای هیچ ضرری ندارد زیرا گفته می شود هیچ عارضه ای ندارد. اگر کافئین خواب شما را مختل می کند می توانید چای بدون کافئین را امتحان کنید.