دیجیزا/براساس جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده بیش‌تر در افراد چاق نمایان می‌شود.

این گزارش نشان داده است که بیش از سه چهارم افرادی که بر اثر ابتلای شدید به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، دارای اضافه وزن هستند. نتایج این آزمایش حاکی از آن است که شدت بیماری منجر به افزایش شاخص توده بدن (BMI) می‌شود.

از همان ابتدا در علم اپیدمیولوژی، یک ارتباط مشخص بین بدن و شدت ابتلا به کرونا نمایان شد. شاید این نکته که چاقی می‌تواند باعث افزایش میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر شود، تعجب آور نباشد. گذشته از این سخنان، چاقی به عنوان یک بیماری متابولیکی شناخته می‌شود که در اکثر موارد با بیماری قلبی و دیابت در ارتباط است و اکنون انجام آزمایش‌های متعدد نشان داده است که چاقی خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

مطالعات اخیر مشخص می‌سازد که شاخص توده بدنی بالا به عنوان اصلی ترین خطر ابتلای شدید به کووید- ۱۹ محسوب می‌شود. در اصل، علاوه بر سن، اضافه وزن نیز می‌تواند خطرناک‌ترین علتی باشد که باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا می‌شود.

مطالعه اخیر CDC روی ۱۴۸ هزار و ۴۹۴ شخص بزرگسال در میان ماه‌های مارس و دسامبر سال قبل در یک بیمارستان کرونایی صورت گرفت و نکته جالب توجه این بود که ۱/۷۹ درصد از بیماران کرونایی اضافه وزن داشتند.

این مطالعه به طرز قابل توجهی مشخص کرد افرادی که BMI بین ۲۳ تا ۲۵ دارند با کم‌ترین خطری ابتلا شدید یا مرگ رو‌به‌رو هستند، همچنین بیمارانی که کمبود وزن داشتند و BMI آن‌ها نزدیک به ۵۱ بود، در مقایسه با افرادی که تناسب اندام داشتند ۲۰ در صد بیش‌تر به ابتلا شدید گرفتار شدند.

گزارش CDC نتیجه‌گیری کرده است که استراتژی‌های مداوم برای اطمینان از دسترسی جامعه به فرصت‌های تغذیه‌ای و فعالیت‌های بدنی برای دستیابی به BMI مناسب لازم است.