محققان طی مطالعات جدید خود تلاش کردند دریابند که شخصیت یک رهبر چگونه در توانایی آنها برای رهبری یک کشور در طول عملیات نظامی نقش دارد؟ این بررسی ها نشان می دهد خودخواهی عامل اصلی بیشتر جنگ هایی است که آمریکا درگیر آن شده است.

 تحقیقات جدید دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که روسای جمهور ایالات متحده با سطوح بالای خودشیفتگی تمایل دارند در طول جنگ های طولانی حکومت کرده و اغلب منافع خودخواهانه خود را بالاتر از نیازهای کشورشان قرار می دهند.

این مطالعه ویژگی‌ه ای خود شیفتگی روسای جمهور ایالات متحده را به دوره‌ های جنگ ‌های طولانی، متحدان و ناتوانی در اعتراف به اشتباهات مرتبط می ‌کند. این تحقیق ۱۹ رئیس جمهور را بین سال ‌های ۱۸۹۷ و ۲۰۰۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

هشت فرمانده پیشین از نظر ویژگی‌ های خود شیفتگی امتیاز بالاتری از میانگین کسب کردند و همان گروه از روسای جمهور سابق نیز زمان بیشتری را در جنگ سپری کردند.

کدام رؤسای جمهور آمریکا خودشیفته تر بودند؟
جان پی. هاردن، نویسنده ارشد این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق می گوید رؤسای جمهور که بالاترین امتیاز را در خودشیفتگی کسب کردند، از جمله لیندون جانسون، فرانکلین دلانو روزولت و ریچارد نیکسون بودند که در تفکیک نیازهای خود از منافع دولتی مشکل داشته و درگیر جنگ های طولانی شدند. تحقیقات این تیم مطالعاتی نتیجه می گیرد که جانسون بالاترین امتیاز خودخواهی را در بین روسای جمهور داشته است.

 این مطالعه همچنین نشان می دهد که روسای جمهور خودشیفته به طور متوسط ۶۱۳ روز را در جنگ سپری کردند. در مقابل، یازده رهبر دیگر ایالات متحده با نمرات خودشیفتگی کمتر از حد متوسط، به طور متوسط تنها ۱۳۶ روز را در جنگ سپری کردند. 

هاردن در این رابطه می ‌افزاید: رئیس ‌جمهورهای خود شیفته ‌تر تنها زمانی از جنگ خارج می ‌شوند که بتوانند بگویند برنده شده ‌اند و جنگ‌ ها را برای یافتن راهی برای اعلام نوعی پیروزی گسترش می ‌دهند. به گزارش دیجیزا، آن ها می خواهند قهرمان، قوی و شایسته به نظر برسند، حتی اگر به معنای جنگیدن با دشمن فراتر از حد معقول باشد.

رؤسای جمهور دیگری مانند روزولت و نیکسون نیز از نظر اقدامات منفعت طلبانه و اعتماد به نفس بیش از حد تهاجمی در میان بالاترین امتیازها قرار گرفتند.

محققان می ‌گویند: این ویژگی‌ های خودشیفتگی عامل اصلی طولانی ‌تر شدن جنگ‌ ها در دولت است. این یافته ها نشان می دهد که عوامل متعدد دیگری از جمله اینکه آیا یک رئیس ‌جمهور جنگ را از دولت قبلی به ارث برده یا اینکه قبلاً خود در ارتش خدمت کرده است، در جنگ طلبی دولت ها نقش دارد.

 طولانی ترین نبرد آمریکا، جنگ در افغانستان از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱، تحت نظارت سه دولت ریاست جمهوری جداگانه بود. اما تنها یکی از آنها، رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش، برای این مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ویژگی های شخصیتی مورد استفاده برای نمره دادن به خودشیفتگی روسای جمهور شامل سطوح بالای قاطعیت، رفتار هیجان طلبانه و سطوح پایین فروتنی بود.

به گزارش دیجیزا،  شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Journal of Conflict Resolution منتشر شده است.