دیجیزا/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم به صورت صددرصدی شبکه تلفن همراه در سطح روستاهای بالای ۲۰ خانوار را پوشش دهیم.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در آیین افتتاح فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: به دستور موکد جنابعالی وزارت اراتباطات توانست بخشی از توان خود را در راستای تحقق عدالت ارتباطی مصروف کند.

وی افزود: تلفن همراه هر چند در اوایل دهه هفتاد وارد کشور شده بود اما تا سال ۹۲ تنها با ۱۱ درصد سطح روستاهای کشور را پوشش شبکه تلفن همراه داده بود. اما امروز این میزان به ۹۵ درصد در روستاها رسیده است.

آذری جهرمی افزود: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت از سال ۱۳۹۴  با دستور رئیس جمهور شکل گرفت که با فاصله نه چندان زیادی هم اکنون برای بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور بالای ۲۰ خانوار کشور فراهم است و همه تلاش ما این است که با مدد الهی و حمایت های شما تا پایان دولت این عدد به صددرصد برسد تا شعار دسترسی به اینترنت همگانی در سراسر کشور محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه آماده کردن زیرساخت های تحقق عدالت آموزشی در کشور خصوصا در دوران کرونا از جمله ماموریت هایی بود که رئیس جمهور به وزارت ارتباطات محول کرده است، گفت: برای ۱۳ میلیون دانش آموزش، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، ۴ میلیون دانشجو و ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه اینترنت رایگان را فراهم کردیم که این یک خدمت بزرگ از سمت دولت برای مردم بود.

آذری جهرمی با اشاره به موضوع دیگری در حضور رئیس جمهور گفت: فراهم آوری زیرساخت مدارس هوشمند بدون توجه به نقاط شهری و روستایی از دیگر مواردی بود که وزارت ارتباطات در حوزه آموزش در نظر گرفته بود.

وی افزود: این پروژه به صورت همزمان در شبکه های روستایی ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد و ما تلاش کردیم زیرساخت مدارس هوشمند را فراهم آوریم.

آذری جهرمی افزود: امروز در یکی از دورترین مدارس در محل کنارک سیستان و بلوچستان فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا را در همین راست ا افتتاح می کنیم.