ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تصمیمی جنجالی، استفاده از تمامی دارایی‌های مالی دیجیتال و ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداختی را ممنوع کرد.
 
ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک لایحه جدید برای اصلاح قانونی را امضا کرد که استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) به عنوان یک روش پرداختی در روسیه ممنوع می‌کند.

ارزهای دیجیتال در روسیه بلااستفاده شدند!
گرچه قانون فعلی، استفاده از دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها را به عنوان یک روش پرداختی ممنوع نمی‌کند، اما لایه تازه به امضا رسیده صراحتاً می‌گوید:

به استثنای مواردی که توسط قوانین فدرال پیش‌بینی شده باشد، انتقال یا پذیرش دارایی‌های دیجیتال و رمزارز به عنوان روش پرداخت برای کالاهای تحویل داده شده، کار انجام شده، خدمات ارائه شده و همچنین دیگر روشی که امکان پرداخت توسط دارایی‌های دیجیتال را ممکن می‌کند، ممنوع است.
لایحه جدید فدرال روسیه علاوه بر این که استفاده از دارایی‌های دیجیتال یا دیگر توکن‌های دیجیتال را برای پرداخت کالاها یا خدمات ممنوع می‌کند، صرافی‌ها را هم از پذیرش هرگونه رمزارز به عنوان جایگزین پول رایج روسیه در تراکنش‌ها منع می‌کند. این قانون از ۱۰ روز آینده در سرتاسر روسیه اجرایی خواهد شد.

از ابتدای سال جاری، روش‌های پرداخت دیجیتال مورد توجه روس‌ها قرار گرفته است. این کشور تحت رهبری ولادمیر پوتین، از حمایت از استخراج ارزهای دیجیتال به خاطر در دسترس بودن انرژی مازاد و افراد آموزش دیده، به ممنوعیت کامل استفاده از ارزهای دیجیتال رسیده است. برای نخستین بار این قانون قرار بود ژانویه گذشته اجرایی شود، ولی با مخالفت‌هایی همراه شد تا این اتفاق رخ ندهد.

در فوریه گذشته، پیشنهاد شد که به مردم اجازه داده شود تا با نگهداری بیت کوین و اتریوم، روی این دو رمزارز فقط سرمایه‌گذاری کنند و استفاده از آن به عنوان یک روش پرداختی ممنوع باشد. همچنین دو صرافی بایننس و کوین بیس هم اعلام کرده‌اند با پیروی از تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، استفاده کاربران روسی از خدمات خود را ممنوع می‌کنند.