دیجیزا/ همکاری دو شرکت گوگل و کوالکام بر بستر پروژه Treble، منجر به پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله گوشی های اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد شد.

پروژه Treble گوگل از سال ۲۰۱۷ با هدف سرعت بخشیدن به به‌روزرسانی‌های اندرویدی راه اندازی شده است. این پروژه هسته فریمورک اندروید را از اسکین‌های سفارشی‌سازی شده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مدولار می‌کند. اکنون گوگل و کوالکام با هدف کمک به گوشی های قدرت گرفته از چیپست‌های اسنپدراگون برای پشتیبانی ۴ ساله از به‌روزرسانی‌های اندروید (نسخه زمان عرضه به علاوه ۳ به‌روزرسانی بزرگ) و پشتیبانی ۴ ساله به‌روزرسانی‌های امنیتی با یکدیگر همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

با معرفی پلتفرم جدید اسنپدراگون ۸۸۸، پروژه Treble گوگل تغییرات اساسی را در سیاست پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های خود سیستم عامل و پچ‌های امنیتی به وجود میاورد. ماه آگوست سامسونگ گوشی‌های خانواده گلکسی نوت ۲۰ را با وعده دریافت ۳ آپدیت مهم اندروید عرضه کرد. این درحالیست که گوشی‌های پیکسل گوگل هم جلوتر از تمام دیوایس‌های اندرویدی تا ۳ سال به‌روزرسانی‌های اندروید و پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

گوگل ادعا می‌کند تمام چیپست‌های کوالکام که روی دستگاه‌هایی با اندروید ۱۱ سوار می‌شوند، از پشتیبانی گسترده نرم افزاری بهره‌مند خواهند شد. این شامل گوشی های اسنپدراگون ۸۸۸ می‌شود. البته گوگل در این بیانیه هیچ اسمی از سایر شرکت‌های چیپست‌ساز به جز کوالکام نیاورده است. همچنین در حال حاضر ۶۶۷ میلیون کاربر موفق به دریافت اندروید ۱۰ شده‌اند که ۸۲ درصد آن‌ها از طریق OTA این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.