بر اساس خبرهای اخیر، شرکت اپل قصد دارد پرچمدار بعدی خود را با قیمتی بالاتر از آیفون‌های امسال معرفی و عرضه کند. اینطور که پیداست قیمت پایه‌ی گوشی آیفون 15 اولترا که سال آینده رونمایی خواهد شد از 1300 دلار آغاز می‌شود. برای جزئیات بیشتر این خبر، دیجیزا را دنبال کنید.

طبق اطلاعات فاش شده اخیر، قیمت اولیه آیفون 15 اولترا 1299 دلار خواهد بود که نسبت به قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس افزایش قابل توجهی دارد. قیمت بالاتر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، نیاز به حفظ حاشیه سود و گنجاندن مواد با کیفیت بالاتر مانند تیتانیوم در بدنه گوشی است.

اطلاعات جدید از گوشی آیفون 15 اولترا
اینطور که پیداست شرکت اپل قصد دارد سال آینده نسخه‌ی جدیدی به سری گوشی‌های آیفون خود با پسوند اولترا اضافه کند. اخیراً آیفون 15 اولترای اپل با افشای اطلاعات و شایعات متعددی در مورد ویژگی‌ها و قیمت خود سر و صدای زیادی در دنیای فناوری ایجاد کرده است. بر اساس گزارش LeaksApplePro یکی از منابع آگاه این صنعت، آیفون 15 اولترا قیمت اولیه 1299 دلاری خواهد داشت که نسبت به قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس اپل 200 دلار گران‌تر است. این بزرگترین جهش قیمتی در تاریخ آیفون است و احتمالاً بسیاری از خریداران آمریکایی را شوکه خواهد کرد.

 
چه چیزی پشت افزایش شدید قیمت آیفون است؟
افشاگر مزبور، توضیح می‌دهد که افزایش هزینه‌های تولید، تورم و همچنین نیاز به حفظ حاشیه سود، محرک‌های اصلی این افزایش قیمت هستند. طبق گزارش‌ها، اپل در سال‌های اخیر با کاهش حاشیه سود روبرو بوده و در نتیجه این شرکت اکنون برای جبران این ضررها به قیمت‌های بالاتر روی آورده است.

افزون بر این، انتظار می‌رود آیفون 15 اولترا با طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید و بهبودیافته از جمله مواد با کیفیت بالاتر مانند تیتانیوم عرضه شود. توجه داشته باشید تیتانیوم به طور قابل توجهی مقاوم‌تر و گران‌تر از فولاد ضد زنگ استفاده شده در مدل‌های قبلی آیفون است.

 
یکی از ویژگی‌های کلیدی iPhone 15 Ultra استفاده از تیتانیوم در بدنه آن است. تیتانیوم به دلیل استحکام و دوام خود شناخته می‌شود و 3 الی 4 برابر مقاوم‌تر از فولاد ضد زنگ است. با این حال، با قیمت فعلی 35 تا 50 دلار برای هر کیلوگرم، تیتانیوم بسیار گران‌تر از فولاد ضد زنگ (1 تا 1.5 دلار برای هر کیلوگرم) است. در نتیجه باید دید آیا استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 اولترا افزایش هزینه را برای مصرف کنندگان توجیه می‌کند یا خیر.

طبق اطلاعات فاش شده، آیفون 15 اولترا با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که دو برابر آیفون‌های 128 گیگابایتی فعلی است. این احتمالاً برای مصرف کنندگان خوشایند خواهد بود، زیرا همیشه تقاضا برای افزایش فضای ذخیره سازی بالاست. همچنین شایعه شده است که آیفون 15 اولترا دارای دوربین دوگانه جلو و یک پورت USB-C با سرعت Thunderbolt 4 است که جایگزین پورت لایتنینگ کنونی می‌شود.

توجه داشته باشید گوشی آیفون 15 اولترا تنها یکی از مدل‌های سری آیفون 15 آینده است و مشخص نیست که قیمت سایر مدل‌های این مجموعه چگونه خواهد بود. LeaksApplePro می‌گوید: «ما وضعیت سایر دستگاه‌های این خط را نمی‌دانیم»، اگرچه این احتمال وجود دارد که قیمت بالاتر آیفون 15 اولترا روی قیمت نهایی بقیه دستگاه‌ها نیز تأثیر بگذارد. همچنین لازم است بدانید اپل معمولاً دوست ندارد فاصله قیمتی قابل توجهی بین محصولات یک سری خود وجود داشته باشد، بنابراین ممکن است سایر مدل‌های آیفون 15 هم شاهد افزایش قیمت مشابه باشند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد آیفون 15 اولترا گزینه گران‌تری برای مصرف‌کنندگان خواهد بود، اما همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید و بهبودیافته از جمله ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر و پورت سریع‌تر و پیشرفته‌تر خواهد بود. اما سوال اصلی این است که آیا این ویژگی‌ها هزینه افزایش‌یافته را توجیه می‌کنند یا نه؟

نظر شما در مورد قیمت 1300 دلاری پرچمدار بعدی اپل چیست؟