بر اساس گزارش‌های منتشر شده پردازنده Core i5-12400 اینتل با استفاده از مادربرد B660M PG Riptide شرکت ASRock به فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز اورکلاک شده است. این در حالی است که در حالت عادی امکان اورکلاک این پردازنده ضریب بسته اینتل وجود ندارد.

با معرفی نسل جدید پردازنده‌های ضریب بسته اینتل شاهد ارائه قابلیت اورکلاک کردن برای آنها از سوی برخی از سازندگان مادربرد هستیم. البته احتمالاً این راهکار موقتی بوده و با فشار اینتل این قابلیت از روی مادربردهای مذکور حذف خواهد شد.

در همین رابطه نوبت به پردازنده Core i5-12400 رسیده تا بر روی مادربرد B660M PG Riptide به فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز اورکلاک شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ASRock اکنون یک رکورد جهانی برای اورکلاک پردازنده Core i5-12400 بر روی مادربرد B660M PG Riptide ثبت کرده است.

برای اورکلاک این پردازنده از یک خنک‌کننده آبی پیشرفته AIO استفاده شده تا فرکانس پردازنده به ۵.۴۷۹ گیگاهرتز برسد. این مادربرد از حافظه رم DDR5-5333 هم پشتیبانی می‌کند.

این شرکت موفق شده با افزایش BCLK و ولتاژ پردازنده Core i5-12400 را به ۵.۵ گیگاهرتز اورکلاک کند. جالب اینکه پردازنده Core i5-12600 با استفاده از قطعه سیلیکونی مشترک با مدل ارزان‌تر Core i5-12400 تولید می‌شود اما در دست یابی به فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز ناموفق بوده است. این در حالی است که انتظار می‌رفت Core i5-12600 با داشتن قطعه سیلیکونی مرغوب‌تر پتانسیل اورکلاکینگ بالاتری داشته باشد.

البته باید گفت که طی چند نسل اخیر تقریباً همیشه شاهد ارائه موقت قابلیت اورکلاک کردن پردازنده‌های ضریب بسته از سوی برخی سازندگان مادربرد بوده‌ایم اما خیلی زود اینتل آنها را مجبور به حذف این قابلیت کرده است. از همین رو به نظر می‌رسد این سیاست در راستای کمک به فروش هرچه بیشتر پردازنده‌های جدید باشد.