دیجیزا/معضل بیکاری، همیشه یکی از موارد مهم و چالشی اساسی برای جامعه به حساب می‌آمده و اکنون نیز اعداد و ارقام شکل دیگری از این معضل را نشان می‌دهند. ایجاد اشتغال برای جوانان ۲۵ تا ۳۴ ساله کشور، بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. در این راستا، موسسه مالی و اعتباری ملل، با هدف کمک به اشتغال زایی و بهبود وضع زندگی، کمپینی با نام از ایده تا عمل برگزار کرده است. در این کمپین، جوانان جویای کار، با تکمیل نمودن فرم درخواست سرمایه‌گذاری، ایده و یا مدل کسب‌وکار خود را شرح داده و منتظر بررسی و تایید آن می‌شوند.

در دور اول این کمپین، بیش از ۲۶۰۰ طرح، درخواست سرمایه‌گذاری را پر کرده و بعد از بررسی‌های فراوان، ۲ طرح به تایید موسسه ملل رسید. به صاحبان ایده‌ی این ۲ طرح، وام حداکثر ۵۰۰ میلیون تومانی و همراهی منتور تخصصی در حوزه راه‌اندازی استارتاپ اهدا می شود. این بررسی‌ها و فرآیند ارزشیابی که دو هفته به طول انجامید، توسط ۵ نفر از متخصصین حوزه‌ی کسب و کار به انجام شد و شتاب‌دهنده‌ی کسب و کار فردوسی نیز به عنوان ناظر ارزشیابی و همراه علمی در این فرآیند حضور داشت. لازم به ذکر است که طرح‌های ارسال شده، برای تایید می‌بایسد از چهار مرحله فیلتر گذر کند.

 

متقاضیان و صاحبان کسب‌وکارهایی که موفق به ثبت نام در مرحله اول کمپین از ایده تا عمل نشده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت www.azidehtaamal.ir شانس خود را برای داشتن یک حامی معتبر امتحان کنن و از تسهیلاتی تا سقف ۵  میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

تکمیل فرم در دور دوم این کمپین نیز تا تاریخ ۲۵ دی ماه ادامه خواهد داشت و نتایج ارزیابی اولیه در اوایل بهمن ماه سال جاری مشخص خواهد شد.

از ایده تا عمل با ملل: www.azidehtaamal.ir