دیجیزا/ «بلو اوریجین» نسخه جدیدی از راکت «نیو شپرد» و کپسول خود را تا ارتفاع ۱۰۶.۶ کیلومتری پرتاب کرده و بوستر را با موفقیت فرود آورد تا نخستین گام را در سال ۲۰۲۱ با موفقیت برداشته باشد.
کمپانی بلو اوریجین در این پرتاب برای نخستین بار از بوستر و کپسول جدیدی استفاده کرد که به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی سرنشین و سامانه‌های کنترلی مجهز شده بود. در این پرتاب به جای سرنشین واقعی از یک ماکت به نام «مانکن اسکای‌واکر» استفاده شد که به جمع آوری داده‌های حین پرواز و فرود کمک می‌کرد.

دیواره این کپسول به لایه‌ای مجهز شده که از سرنشین‌‌ها در برابر صدای آزار دهنده، تکان‌ها و در شرایط بی وزنی از ضربه محافظت می‌کند. از دیگر تجهیزات جدید کپسول باید به سیستم ارائه اطلاعات حساس و تصفیه کربن دی اکسید اشاره کرد که هوای مطلوبی را برای سرنشین‌ها فراهم می‌کند.
 
همانطور که در ویدیوی فوق می‌بینید تمام مراحل پروژه از پرتاب، جداسازی بوستر، بازگشت کنترل شده و فرود نهایی با موفقیت انجام شد. کپسول خدمه حاوی مانکن هم با کمک چتر نجات در محل تعیین شده فرود آمد. بلو اوریجین علاوه بر مانکن ۵۰ هزار کارت پستالی را که از سوی دانش آموزان در سراسر دنیا ارسال شده بود، به فضا  فرستاد و قرار است از طریق زیر مجموعه غیر انتفاعی خود با عنوان «باشگاهی برای آینده» آنها را دوباره به دست دانش آموزان برساند.

هدف نهایی این شرکت انجام پروازهای فضایی توریستی در مدار زمین است و هر چند هنوز زمان مشخصی برای انجام این سفرها مشخص نشده اما این پرتاب و فرود موفق نشان می‌دهد که کمپانی به هدف خود بسیار نزدیک شده است.