دیجیزا/ یوتیوب از حذف چندین ویدیوی زنده خبر داد که سعی داشتند نتایج جعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پخش کنند.

یوتیوب می‌گوید ویدیوهای یاد شده نتایج جعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به هزاران مخاطب نمایش دادند. به گفته این پلتفرم، برخی از ویدیوها تبلیغات داشته و این یعنی تولیدکنندگان آن‌ها موفق به کسب درآمد شده‌اند.

سخنگوی یوتیوب در این رابطه گفت: «پس از بررسی دقیق، لایواستریم‌هایی که قوانین را نقض می‌کنند حذف می‌کنیم. ما انتشار ویدیوهای اسپم، فریبکارانه و کلاهبرداری را ممنوع کرده‌ایم و به نظارت بر محتواهای مربوط به انتخابات، پیش و پس از برگزاری آن ادامه می‌دهیم.»

بر اساس تصاویری که در توییتر منتشر شده، تعدادی از ویدیوهای جعلی به کانال‌های بی‌ربط مثل موزیک تعلق داشته‌اند. یوتیوب به توییت‌های کاربران واکنش نشان داد و کانال‌های خاطی را حذف کرد.

تصاویر نشان می‌دهند که کانال‌ها چند صد هزار دنبال کننده و یکی از آن‌ها به نام Wicked Sounds در حدود ۱.۴۸ میلیون دنبال کننده داشته است. آنطور که در ادامه گزارش نوشته شده، دستکم سه ویدیوی حذف شده تبلیغات داشته‌اند و برای صاحب کانال درآمدزایی کرده‌اند. این گزارش اشاره می‌کند که ویدیوهای جعلی پس از جستجوی عبارات کلیدی در قسمت سرچ یوتیوب به کاربران نمایش داده شده‌اند.

یوتیوب به منظور کنترل پخش اطلاعات غلط، از روز سه شنبه زیر ویدیوهای مربوط به انتخابات عباراتی همچون «نتایج ممکن است نهایی نباشند» و «برای اطلاع از آخرین اخبار از گوگل استفاده کنید» را نمایش می‌دهد.

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، یوتیوب و دیگر غول‌های فناوری از جمله گوگل، فیسبوک و توییتر با اتخاذ سیاست‌های مشابه در پی مبارزه با پخش اطلاعات نادرست در رابطه با انتخابات هستند.