رولزرویس همگام با اکثر خودروسازان مطرح جهانی اعلام کرد در آینده با خودروهای ۱۲ سیلندر خود خداحافظی خواهد کرد تا راه برای تولید محصولاتی تمام برقی هموار شود.

همه می‌دانیم که برندهای برتر در جهان به فکر بازنشسته کردن خودروهای درون‌سوز خود و برقی کردن آن‌ها هستند. البته چنین کاری یک شبه انجام نخواهد شد زیرا پیش‌نیازهای متعددی برای همه‌گیری خودروهای برقی موردنیاز هستند. هرچند باید گفت برندهایی همچون رولزرویس که سبد محصولاتی محدود و مشتریانی خاص دارند به‌صورت ناگهانی نیز می‌توانند محصولاتشان را برقی کنند و به نظر می‌رسد چنین کاری انجام می‌شود زیرا خودروهای ۱۲ سیلندر رولزرویس آخرین نمونه‌هایی هستند که خواهیم دید و دیگر خبری از چنین محصولاتی نخواهد بود.

تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس اخیراً در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است:

ما در نهایت به این تصمیم رسیدیم که شما نمی‌توانید خودرویی برقی و درون‌سوز را داشته باشید. اسپکتر به‌صورت تمام برقی تولید خواهد شد. تمامی محصولات آتی ما فقط به‌صورت برقی عرضه خواهند شد و این همان چیزی است که رولزرویس به خاطرش مشهور شده است. اسپکتر دینامیک‌ترین رولزرویس تاریخ خواهد بود.
 
البته گفته‌های مدیرعامل رولزرویس به معنی ناپدید شدن ناگهانی خودروهای درون‌سوز این برند نیست. فانتوم، گوست و کولینان تا چند سال آینده نیز در دسترس خواهند بود اما سرنوشت نهایی آن‌ها موزه خواهد بود. در واقع با خاتمه تولید خودروهای یاد شده باید منتظر رولزرویس های برقی باشیم. بسیاری از برندها تصمیمی مشابه اتخاذ کرده‌اند اما به خاطر سبد محصولات بزرگ‌تر، تحقق چنین هدفی طول خواهد کشید. سبد محصولات رولزرویس کوچک و محدود است و حجم فروش پایینی دارد بنابراین برقی سازی محصولاتش سریع‌تر از برندی همچون بی ام و انجام خواهد شد.

و برای طرفدارانی که احساس می‌کنند برقی سازی برای رولزرویس یا هر برندی که می‌خواهد پیشرانه ۱۲ سیلندر را با پیشرانه برقی جایگزین کند بد است باید گفت مدیران رولزرویس چنین احساسی ندارند. چارلز رولز مؤسس رولزرویس گفته بود:

خودروی برقی پاک و بی‌صداست. خبری از بو یا لرزش نیست و این خودروها می‌توانند با تثبیت جایگاه‌های شارژ بسیار مفید باشند؛ اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم که چنین کاری شدنی باشد.