دیجیزا/ سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) و نسخه‌ی آلتیمیت (Ultimate) آن در سال ۲۰۲۰ به اوج محبوبیت نزد بازی‌بازان پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت رسید و به نظر می‌رسد این شرکت برای نسل نهم بازی‌های ویدئویی، برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت این سیستم داشته باشد.

تاکنون برخی سرویس‌های بازی-محور به مانند EA Play شروع به همکاری با شرکت مایکروسافت در مورد ارائه‌ی خدمات مشترک به بازی‌بازان کرده‌اند و حتی زمزمه‌هایی در مورد همکاری مشابه با شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) به گوش می‌رسد. این موارد در کنار سایر ویژگی‌های منحصر به فرد و جدید به مرور زمان سبب خواهند شد تا کاربران سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس، شاهد تکامل و ارتقای کیفی آن باشند.

با توجه به روند ارائه‌ی بازی‌های مختلف در این سرویس و چرخه‌ی ورود و خروج عناوین، به نظر می‌رسد یکی از بزرگ‌ترین عناوین مبارزه‌ای در نسل هشتم از همین ابتدای سال ۲۰۲۱ از این سرویس خارج شده است. اگر شما هم از مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس هستید، هنوز قادر به تجربه‌ی بازی مبارزه‌ای و فوق‌العاده‌ی Mortal Kombat X خواهید بود و برای این کار نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی‌ای نخواهید داشت. با این حال تخفیف ۲۰ درصدی این عنوان بر روی فروشگاه مایکروسافت به اتمام رسیده اما با قیمت ۲۰ دلار(حدود ۵۱۵ هزار تومان) قابل خریداری است.

البته علاقه‌مندان به بازی‌های مبارزه‌ای می‌دانند که Mortal Kombat X آخرین نسخه از این سری جذاب و خونین نیست. آخرین نسخه‌ی این مجموعه عنوان Mortal Kombat 11 است که هم‌اکنون از سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس خارج شده و دیگر در دسترس مشترکان قرار ندارد. بدون شک این اتفاق برای طرفداران سبک مبارزه‌ای خبر ناگواری خواهد بود؛ به خصوص این که تا عرضه‌ی بازی Injustice 3 زمان زیادی باقی مانده است.

عنوان مبارزه‌ای Mortal Kombat 11 هم‌اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، سرویس گوگل استدیا، کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

نسخه‌ی Ultimate این بازی به همراه بسته الحاقی Kombat Pack 2 علاوه بر تمامی پلتفرم‌های مذکور، بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس نیز منتشر شده است.