سخت افزار/ ویروس کرونا نزدیک به ۹۹ درصد از کارمندان را خانه نشین کرد اما یکی از قشرهایی که ویروس کرونا نتوانست هیچ صدمه‌ای به آن بزند، گیمرها بودند. پلتفرم توییچ با استفاده از ویژگی‌های جذاب خود قادر به جذب درصد بسیاری از مردم به سمت خود شد و درحال حاضر هر شخصی که برای اولین بار قصد استریم محتوای خود را بر روی سطح اینترنت دارد برای اولین گزینه به توییچ فکر خواهد کرد. ویژگی Youtube Clips حالا به جنگ با توییچ آمده است تا بتواند کاربران خود را بیشتر از قبل به خود جذب کند و رقابت جدی با Twitch آغاز کند.

توییچ بدون شک یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های استریم برای موارد بسیار زیادی است. از بازی‌هایی با بازدید بسیار پایین تا بازی‌های پرطرفدار همگی توسط توییچ پشتیبانی می‌شوند. همچنین حضور قابلیت Just Chatting باعث شده است تا بسیاری از کاربران بدون نیاز به ورود به بازی خود کمی با طرفداران خود صحبت کنند. همچنین برای استفاده از این پلتفرم نیاز به اینکه گیمر باشید ندارید و می‌توانید در هر زمینه‌ای فعالیت خود را در این شبکه به صورت زنده در اختیار دیگران قرار بدهید. مهم نیست فعالیت شما در زمینه نقاشی، عکاسی، موسیقی یا هر چیز دیگری باشد. در صورتی که توانایی استریم کردن آن را در فضای توییچ داشته باشید، این پلتفرم اجازه این کار را به شما خواهد داد.

در کنار همه این موارد یکی از ویژگی‌های جذاب توییچ، Twitch Clips است که به شما اجازه می‌دهد تا بخشی از استریم درحال پخش را جدا و به صورت یک ویدیو کوتاه برای اشتراک گزاری آماده کنید. با توجه به اینکه از تمام حداقل ۲ ساعت استریم، نهایتا ۱۰ دقیقه آن تمام خنده دار است. ویژگی Youtube Clips به عنوان رقیب یوتیوبی توییچ درحال حاضر توسط تیم یوتیوب در دست تست می‌باشد. این قابلیت همانند Twitch Clips خواهد بود و کاربران با استفاده از آن قادر هستند تا بخشی از استریم دلخواه خود را به عنوان یک کلیپ جدا و برای آینده ذخیره داشته باشند تا در صورت نیاز به تماشای دوباره، نیاز به دیدن تمام حداقل ۲ ساعت استریم نباشد.

به گفته یوتیوب: مدت زمان زیادی است که از سمت بازدید کنندگان و تولید کنندگان محتوا، بازخوردهایی مبنی بر حضور قابلیتی برای ذخیره بخشی از استریم درحال پخش داریم و حال خوشحال هستیم که با حضور ویژگی Youtube Clips کاربران زیادی به زودی قادر خواهند بود تا در صورت نیاز از این قابلیت برای برش بخشی از استریم مورد علاقه خود اقدام کنند. این قابلیت در ابتدا برای نسخه دسکتاپ و اندروید حضور خواهد داشت و بعد از مدتی کوتاه، سیستم عامل iOS نیز قادر به دریافت این ویژگی به صورت یک بروزرسانی خواهد بود.