دیجیزا/ یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین میانبرهای ویندوز و دنیای رایانه عملیات کپی و پیست به وسیله دکمه‌های ترکیبی Ctrl+C و Ctrl+V است. از آنجایی که ویندوز ۱۰ تلاش دارد تا همه قابلیت‌های پایه خود را ارتقا دهد به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد حتی عملکرد کپی و پیست ویندوز را نیز بهتر از قبل کند؛ طوری که بتواند بسیار کارآمدتر باشد.

در رویداد سال گذشته Surface مایکروسافت اعلام شد که یک نسخه جدید سیستم‌عامل به نام Windows 10X قرار است به خانواده محصولات این شرکت اضافه شود. ویندوز ۱۰ ایکس در واقع نوع حرفه‌ای‌تری از ویندوز ۱۰ خواهد بود که در ابتدای امر عنوان شد که قرار است به عنوان اولین دستگاه روی نسخه تاشو تبلت اختصاصی مایکروسافت به نام Surface Neo استفاده شود.

به تازگی مایکروسافت نظر خود را در مورد این نسخه از ویندوز تغییر داده و در خبری اعلام کرد که ویندوز ۱۰X می‌تواند برای لپ‌تاپ‌های با یک نمایشگر نیز عرضه شود.

در عین حال در خبر دیگری نیز اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد برخی از ویژگی‌های جذاب Windows 10X را به Windows 10 بیفزاید که به نظر یکی از اولین آنها قابلیت تغییر و ارتقای رونوشت و چسباندن یا همان کپی پیست ویندوز خواهد بود.

به تازگی نسخه‌ای بتا از ویندوز ۱۰ با شماره بیلد ۲۰۱۸۵ منتشر شده که قابلیت‌های جذابی در آن به چشم می‌خورند. در واقع پنلی جدید با این نسخه به ویندوز اضافه خواهد شد که به کاربر اجازه خواهد داد بتواند از طریق آن اموجی‌ها، فایل‌های GIF و حتی محتوای کلیپ‌بورد را مشاهده و در محل مورد نظر خود وارد کند.

این پنل که هنوز نام دقیق آن را نمی‌دانیم در واقع نوع ارتقا یافته‌ای از Clipboard Panel است که در نسخه‌های فعلی ویندوز به کمک میانبرهای Win+V قابل دسترسی است و در حال حاضر با داشتن یک تب اختصاصی تنها می‌تواند محتوای ۲۵ متن کپی شده اخیر کاربر را برای استفاده مجدد در اختیارش قرار دهد.

با بروزرسانی این بخش مایکروسافت حالا امکانی فراهم کرده که بتوان از میان متن‌ها، عکس‌ها، محتوای HTML، فایل‌های GIF، داده‌های محاسباتی و شکلک‌های متنی، محتوای مورد نظر را در مکانی که مد نظر کاربر باشد وارد کرد. این بخش حتی قابلیت جستجو نیز داشته و کاربر می‌تواند بین انبوهی از فایل‌های GIF، شکلک‌ها و برخی محتوای دیگر، مرتبط‌ترین محتوا با آنچه در ذهن دارد را بیابد.

نظر شما دوستان در مورد این بخش جدید در ویندوز ۱۰ چه خواهد بود؟ از آن استقبال می‌کنید؟