ویژگی جدید ویندوز ۱۱ از هوش‌مصنوعی قدرت خواهد گرفت.
   
نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل هر روز هوشمندتر از گذشته می‌شوند و با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی می‌توانند پیش‌نمایش لینکی را به‌طور خودکار نمایش دهند یا اینکه شماره تماسی را به لینک قابل کلیک تبدیل کنند. حالا مایکروسافت نیز ویژگی‌های مشابهی با نام «Suggested Actions» به آخرین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ افزوده است.

چندی پیش مایکروسافت بیلد ۲۵۱۱۵ را برای اینسایدرهای کانال Dev عرضه کرد. با وجود افزایش شماره بیلد از ۲۲۶۱۶ به ۲۵۱۱۵، همچنان ویژگی‌های چشمگیری در این بیلد به‌چشم نمی‌خورد و ردموندی‌ها تنها به بهبود پلتفرم تشخیص صدای ویندوز اکتفا کرده‌اند؛ اما در این بین ویژگی دیگری با نام «Suggested Actions» وجود دارد که درحقیقت یک ویژگی کاملاً جدید برای ویندوز محسوب می‌شود.

درنظر داشته باشید که ویژگی Suggested Actions تنها در بیلد ۲۵۱۱۵ وجود دارد و کاربران کانال Beta یا نسخه پایدار ویندوز ۱۱ از این ویژگی بی‌بهره خواهند بود. علاوه‌براین درحال‌حاضر ویژگی مذکور برای کاربران ایالات متحده فعال شده و زمان عرضه برای دیگر مناطق دردسترس نیست.

ویژگی Suggested Actions همان‌طورکه از نامش پیدا است برای نمایش پیشنهاد‌ها مختلف طراحی شده است. به‌طوری که همانند عکس زیر، پس از هایلایت کردن قسمتی از متن با توجه به محتوای آن، پیشنهادی برای شما نمایش داده خواهد شد. برای مثال درصورت هایلایت کردن شماره تماس، در کادر کوچکی دکمه‌ای برای تماس به همراه برنامه‌های پیشنهادی نمایش داده خواهد شد.

علاوه‌براین می‌توانید عملی مشابه را برای تاریخ‌ها نیز اعمال کنید. بدین شکل که در صورت ورود تاریخ و هایلایت آن، به‌طور خودکار کادری کوچک برای ساخت رویدادی جدید در اپلیکیشن تقویم یا ایمیل نمایش داده خواهد شد. سپس با انتخاب هریک از گزینه‌ها کادر مربوط به تاریخ در اپلیکیشن مربوطه به‌صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

اگر ویندوز موبایلی وجود داشت، قطعاً با وجود Suggested Actions و امکان ساخت رویداد جدید ازطریق پیام‌های متنی، دستگاهی بسیار کارآمدتر دراختیار داشتیم؛ همچنین با در نظر گرفتن اینکه درحال‌حاضر می‌توانیم نام اشخاص را نیز در اپلیکیشن Outlook به پروفایل آن‌ها لینک کنیم، ویندوز می‌توانست بسیار هوشمندتر از آنچه امروز هست، باشد. از این رو در آینده رابط‌ کاربری پراستفاده‌ترین محصول ردموندی‌ها، پس از انتخاب قسمتی از متن چیزی بیشتر از جست‌وجو در بینگ (Bing) را نمایش خواهد داد.

البته سؤال اصلی اینجا است که ویندوز برای متن انتخاب‌شده کدام پیشنهاد را در اولویت قرار خواهد داد و در موقعیت‌های مختلف چه عملکردی خواهد داشت.