دیجیزا/ انجام یک آزمایش خون هنگام پذیرش در بیمارستان به منظور نشان دادن حضور یا عدم حضور کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می‌تواند به پزشکان در شناسایی بیماران در معرض خطر بالای ابتلا به کووید-۱۹ کمک کند.

به گفته محققان “موسسه کارولینسکا” بیماران پذیرش شده بدون ویروس در خون شان شانس بهبودی بالایی دارند.

در این مطالعه محققان طی سه روز نمونه‌های خون بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را گرفتند و بررسی کردند. بیمارانی که سطح قابل اندازه گیری ویروس کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را در خون خود داشتند، هفت برابر بیشتر در معرض علائم بحرانی و هشت برابر بیشتر از دیگر بیماران در معرض مرگ ظرف ۲۸ روز بودند.

“کارل هاگمن”(Karl Hagman) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این آزمایش در دسترس به ما امکان می‌دهد بیماران در معرض خطر زیاد یا کم کووید-۱۹ را شناسایی کنیم که این موضوع به ما کمک می‌کند درمان و نظارت بهتری بر این بیماران داشته باشیم.

طی این مطالعه محققان وجود آر.ان.ای ویروسی در خون را با استفاده از یک روش استاندارد به نام واکنش زنجیره‌ای پلیمراز در نمونه‌های گرفته شده از مجموع ۱۶۷ بیمار تجزیه و تحلیل کردند. ۶۱ بیمار دارای سطح قابل توجه ویروس در خون بودند و ۱۵ نفر از این ۶۱ فرد نیز(۲۵ درصد) در ۲۸ روز پس از نمونه گیری خون فوت کردند. وجود ویروس در خون با افزایش سن افزایش می‌یابد و در بیماران بالای ۶۰ سال بسیار بیشتر است.