دیجیزا/شیوع ویروس کرونا باعث شده امسال موزیک ویدیوهای زیادی ساخته نشوند یا مانند گذشته خلاقیت چندانی در آن‌ها وجود نداشته باشد. اما حالا یک گروه به نام «VWLS» در جدیدترین موزیک ویدیو خود از ۲۰۰ پهپاد برای لب‌زنی استفاده کرده است.

حفظ فاصله اجتماعی و کاهش ارتباطات فیزیکی به دنیای موسیقی و موزیک ویدیوها نیز وارد شده و هنرمندان به سراغ فناوری‌های روز رفته‌اند. به تازگی یک استودیوی انیمیشن‌سازی در «دیترویت»، ایالت «میشیگان» به نام «Hobbes» با همکاری «Firefly Drone Shows» با استفاده از صدها پهپاد جدیدترین موزیک ویدیوی VWLS را تولید کرده است.

این موزیک ویدیوی جدید با عنوان «High in Heaven» به صورت کامل توسط ۲۰۰ پهپاد با قابلیت کنترل از راه دور اجرا و ضبط شده است. این پهپادها همراه با یکدیگر یک چهره با طول ۹۱ متر را شکل داده‌اند که برای اجراهای «جاش اپستین» و «لویی لویی» لب‌زنی می‌کنند.

این دو شرکت برای اینکه حس انسانی به چهره القا کنند و همچنین آن را پرانرژی به تصویر بکشند، از فناوری ثبت چهره واقعی و لحظه‌ای استفاده کردند. کمپانی Hobbes در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«برای تمرکز روی ویدیو، باید تعادل مناسبی میان المان‌های مختلف ایجاد می‌کردیم تا به خواسته خود برسیم. این چهره نشان‌دهنده اعتماد بنفس در کار است که خود را به وسیله پهپادها نمایش می‌دهد. این چهره یادآور ویژگی‌های تراشکاری سنگ است که به کیفیت یکپارچه آن کمک می‌کند.»
این دو شرکت تمام جزئیات چهره را از راه دور و با ارسال داده‌های ردیابی به وسیله ایمیل ضبط کردند. طبق اعلام Hobbes، برای ضبط این موزیک ویدیو از میدان آزمایش خصوصی Firefly استفاده شده تا امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشته باشد. برای چنین پروازهایی به منطقه آزاد ۱۵۰ متری نیاز است.

این اولین باری نیست که با نورافشانی آسمان به وسیله پهپادها روبه‌رو می‌شویم. چندین ماه پیش «Studio Drift» برای تشکر از کادر درمان در هلند، یک قلب تپنده را به وسیله ۳۰۰ پهپاد به نمایش گذاشت.