پس از اظهارات جنجالی یک نماینده مجلس که گفته بود طرح صیانت را رها نکرده‌اند و اختلال و قطعی اینترنت بی ارتباط با آن نیست، حالا وزیر ارتباطات می‌گوید اساساً چیزی به اسم طرح صیانت نداریم.

همان‌طور که می دانید اخیراً یکی از نمایندگان مجلس گفته بود حامیان طرح صیانت بیکار ننشسته‌اند و برای اختلال و قطعی اینترنت تلاش می‌کنند. غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، دولت را هم به همکاری با مخالفان اینترنت متهم کرده بود.

 
ابراز شادمانی نمایندگان مجلس نسبت به طرح صیانت

در این میان وزیر ارتباطات می‌گوید اساساً چیزی به نام طرح صیانت وجود ندارد که بخواهد اجرا شود. عیسی زارع پور در همین باره گفت: «یک عده بالاخره جو سازی می‌کنند و نان می‌خورند و اِلا چیزی به اسم «طرح صیانت» تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.»

فعلاً اینترنت ملی و طرح صیانت نداریم
در حالی وزیر ارتباطات مدعی شده چیزی به نام طرح صیانت و اینترنت ملی وجود ندارد، آمارها و تجربه کاربران طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر بیانگر بدتر شدن کیفیت اینترنت کشور و دشوارتر شدن دسترسی به اینترنت است. همچنین طرح صیانت هنوز در مجلس کنار گذاشته نشده است

به نظر می رسد وزیر ارتباطات صرفاً می گوید هنوز به طور رسمی طرح صیانت تصویب و قانون نشده است که بخواهد اجرایی شود، بنابراین منکر این موضوع نیست که در آینده طرح صیانت یا اینترنت ملی اجرا شود.

این در حالی است که آن‌طور نوری قزلجه گفته بود، حامیان و طراحان طرح صیانت به دنبال دشوارتر کردن دسترسی کاربران به اینترنت هستند. در عین حال رئیس مجلس و مسئولان مختلف بر ضرورت قانونمند شدن فضای مجازی تاکید کرده‌اند و وضع کنونی را غیر قابل قبول خوانده‌اند.