گوگل می‌گوید نسخه‌ی پایدار مرورگر کروم در دسکتاپ و موبایل هم‌اکنون از کلید عبور (Passkey) پشتیبانی می‌کند. به‌لطف کلید عبور می‌توان بدون پسورد وارد حساب‌های کاربری شد.
   
گوگل در بیانیه‌ای می‌گوید مرورگر کروم ازاین‌پس توانایی پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) را دارد. کلید عبور راهکار جدیدی برای جایگزینی با کلمه‌ی عبور (Password) است که لاگین ایمن و سریع در حساب را ممکن می‌کند. کلید عبور حدودا دو ماه پیش به‌صورت آزمایشی به کروم اضافه شد و اکنون به‌صورت عمومی دردسترس تمامی کاربران قرار دارد.

براساس نوشته‌ی ورج، پشتیبانی از کلید عبور به نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل کروم روی سیستم‌های عامل ویندوز ۱۱، مک او اس و اندروید اضافه شده است. گوگل به شما امکان می‌دهد ازطریق ابزار اختصاصی این شرکت یا ابزارهای متفرقه‌ای مثل ۱Password کلیدهای عبور را از اندروید با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنید.

کلید عبور شناسه‌ای منحصربه‌فرد است که روی کامپیوتر، گوشی یا دستگاه‌های دیگری مثل کلید امنیتی USB ذخیره می‌شود. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که میزبان API کلید عبور شده‌اند به شما امکان می‌دهند ازطریق سیستم بیومتریک دستگاه (مثل حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره) وارد حساب کاربری شوید.

نکته‌ی جذاب درمورد کلید عبور این است که ورود به حساب را بدون نیاز به کلمه‌ی عبور ممکن می‌کند، بدین ترتیب هیچ کلمه‌ی عبوری در کار نیست که نگران فاش شدن آن باشید. اپل، گوگل و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که استفاده‌ی گسترده از کلید عبور را شروع می‌کنند،‌ به همین دلیل در گذر زمان تمامی دستگاه‌های مهم از کلید عبور پشتیبانی خواهند کرد. فناوری کلید عبور بر پایه‌ی استاندارد FIDO طراحی شده است.

شماری از فروشگاه‌های آنلاین نظیر بست‌بای و سرویس‌هایی مثل پی پال از همین حالا پشتیبانی از کلید عبور را ارائه می‌دهند. احتمالاً به‌زودی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتری شروع‌به پشتیبانی از کلید عبور خواهند کرد.