خبرهای بد درباره وان‌پلاس نورد ۲ تمامی ندارد و حالا این گوشی میان‌رده در دستان یک کاربر در حین تماس منفجر شده است!
   
وان‌پلاس از گوشی هوشمند نورد ۲ در مرداد ماه سال گذشته (July 2021) رونمایی کرد؛ دستگاهی که انتظار می‌رفت از تراشه‌ی ساخت کوالکام استفاده کند؛ اما در نهایت به تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز شد. از زمان معرفی، اخبار مختلفی مبنی بر آتش گرفتن Nord 2 در فضای مجازی منتشر می‌شد؛ حتی به تعدادی از صاحبان این مدل نیز صدمه جدی جسمی وارد شد؛ اما در بیشتر موارد وان‌پلاس اتفاق پیش آمده را ناشی از صدمه جسم خارجی به دستگاه دانست.

حال کاربری دیگر اعلام کرده که گوشی وان‌پلاس نورد ۲ برادرش در حین مکالمه آتش گرفته است:

وان‌پلاس نورد ۲ برادرم حین مکالمه و در دستانش آتش گرفته است. ما به مرکز سرویس وان‌پلاس در دهلی نو رفتیم و آن‌ها از ما خواستند تا ۳-۲ روز صبر کنیم. حالا که دیدند نمی‌توانند کاری بکنند، به ما گفتند گوشی آتش گرفته را به ما تحویل دهید.
او در رشته توییت خود می‌گوید:

این بود «به کم راضی نباش»؟ اصلا شوخی نیست! برادرم ممکن بود آسیب جدی‌ ببیند! اما خوشبختانه چیزی نشده و زنده‌ است! ما فقط درخواست یک راه‌حل درست را دادیم، نه جبران خسارت خواستیم نه چیز دیگری. اما تمام چیزی که از شما شنیدیم فقط نه بود و نه و نه و نه، کاری از دست ما برنمی‌آید!

توییت بالا که در حال حاضر حذف شده، اولین بار در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۱ (۲۶ مارچ ۲۰۲۲) منتشر شده است. بنا به گفته‌های «لاشکای ورما» با (حساب توییتری @lakshayvrm)، دستگاه وان‌پلاس نورد ۲ برادرش زمانی که در حال صحبت بود، در دستانش منفجر شده و درنتیجه آلومینیوم آن ذوب شده به دست و پوست او چسبیده است.

لاشکای در ادامه توییت خود می‌گوید که حتی به مرکز سرویس وان‌پلاس نیز مراجعه کرده‌اند تا راهی برای حل این مشکل پیدا کنند؛ اما پس از درخواست فرصتی ۲ تا ۳ روزه از جانب مرکز سرویس وان‌پلاس،‌ به آن‌ها اعلام کردند که کاری از دستشان برنمی‌آید و بهتر است که بقایای ذوب شده گوشی را عودت دهند.

در ادامه لاشکای چند عکس را نیز به توییت خود پیوست کرده است؛ همان‌طور که مشاهده می‌کنید وان‌پلاس نورد ۲ برادرش به‌شدت آسیب دیده است و دیگر حتی قابل تعمیر هم نیست. به‌نظر می‌رسد که انفجار از قسمت چپ دستگاه به وقوع پیوسته باشد، درست مثل چند مدل دیگر.

بنا به گزارش ۹۱mobiles برادر لاشکای پس از به نتیجه نرسیدن اقدامش توسط وان‌پلاس،‌ شکایت‌نامه‌ای را علیه شرکت در دادگاه مصرف‌کنندگان تنظیم کرده است. حال به‌نظر می‌رسد پس از مطرح شدن موضوع در توییتر و ایجاد هجمه علیه وان‌پلاس،‌ حساب توییتری این شرکت به لاشکای اعلام کرده است که برای بررسی‌های بیشتر، ازطریق پیام خصوصی (Direct Message یا DM) با آن‌ها در ارتباط باشد.

اتفاق اخیر تنها یک مورد از چند گزارش منتشر شده درباره وان‌پلاس نورد ۲ است. کاربران این دستگاه در پاسخ به توییت لاشکای گفته‌اند که «در زمان شارژ، دستگاهشان آنقدر گرم می‌شود که می‌ترسند منفجر شود!» کاربر دیگری ویدیویی را از گوشی وان‌پلاس خود پس از منفجر شدن منتشر کرده است که دودهایی هم از دستگاه خارج می‌شود.

تا زمان نگارش این خبر، وان‌پلاس واکنش رسمی به ادعاهای مطرح شده نشان نداده است.