دیجیزا/ والمارت از شروع تست سرویس تحویل با پهپاد خود خبر داد. این فروشگاه برای تحویل محصولات خانگی و مواد غذایی به مشتریان توسط پهپاد با شرکت «Flytrex» همکاری می‌کند.

در حال حاضر چندین شرکت در حال کار روی سرویس تحویل کالا با پهپاد هستند که یکی از بزرگترین آن‌ها، آمازون است که موفق به کسب تاییدیه از سوی اداره هوانوردی فدرال (FAA) شده. علاوه بر بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، آلفابت نیز سال گذشته میلادی پروژه «وینگ» را معرفی کرد که در مراحل اولیه قرار دارد.

با توجه به سرمایه‌گذاری کمپانی‌های مختلف، اعلام چنین موضوعی از سوی والمارت چندان تعجب‌برانگیز نیست. از مدت‌ها قبل این کمپانی به دنبال توسعه سرویس تحویل کالا با استفاده از پهپاد بوده و خبر اخیر، قدم بعدی آن در این زمینه محسوب می‌شود.

برنامه والمارت در شهر «فایتویل» در «کارولینای شمالی» شروع به فعالیت کرده و در آینده روی تحویل برخی مواد غذایی و کالاهای اساسی خانگی از فروشگاه‌های والمارت تمرکز خواهد کرد. این سرویس از پهپادهای خودکار Flytrex استفاده می‌کند که توسط یک داشبورد هوشمند و ساده کنترل می‌شوند. این کمپانی امیدوار است با این اقدام خود به شناختی از تجربه مشتری دست پیدا کند.

والمارت اعلام کرده برای استفاده گسترده از این سیستم راه طولانی در پیش دارد. در حالی که به گفته این فروشگاه چنین اقدامی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد، می‌خواهد بهترین سیستم را برای این کار مورد آزمایش قرار دهد. این شرکت اعتقاد دارد که هم اکنون می‌تواند فناوری خودکار را مورد آزمایش قرار دهد و بهترین استفاده از آن را یاد بگیرد.

پهپادهای مورد استفاده این فروشگاه حداکثر سرعتی برابر ۵۱ کیلومتر بر ساعت دارند، می‌توانند مسافت ۱۰ کیلومتری را طی کنند و قادر به انتقال محموله‌ها با حداکثر وزن ۳ کیلوگرم هستند. تاییدیه صادر شده از سوی FAA تنها امکان آزمایش این سیستم را در کارولینای شمالی فراهم می‌کند.