برنامه تحقیقاتی فناوری کشاورزی در موسسه تحقیقات فناوری جورجیا (GTRI) راه‌ حل‌ های جالبی به ‌ویژه با استفاده از واقعیت مجازی (VR) را در انجام کارها به خصوص برای افزایش کارایی و افزایش ایمنی کارگران به وجود می آورد.

 محیط های فرآوری مواد غذایی اغلب کاملاً سرد هستند تا از رشد پاتوژن ها جلوگیری شود. دمای پایین، همراه با نیازهای فیزیکی این مشاغل موجب سختی انجام این کار شده است که با وجود همه گیری کرونا این شرایط تشدید شده است. بر اساس برآوردهای اخیر، افزایش خطرات برای انتقال بیماری و آلودگی متقابل در دوران کرونا، موانع بیشتری را برای این بخش از صنعت ایجاد کرده است. 

برای رسیدگی به این مسائل، موسسه تحقیقات فناوری جورجیا در حال بررسی راه‌ هایی برای ترکیب واقعیت مجازی با روباتیک کارخانه ‌ای در برخی عملیات‌ های پردازش در امور مربوط به طیور است. این فعالیت ها می ‌تواند به کارگران اجازه دهد تا کارهای خود را در محیط‌ های امن ‌تر یا حتی از خانه انجام دهند. یکی از این فعالیت ها در بارگیری لاشه‌های مرغ برای پردازش بیشتر روی سطح مخروط در کارخانه است.
کونارد آهلین (Konrad Ahlin) یکی از مهندسان موسسه تحقیقات فناوری جورجیا که در رباتیک تخصص دارد می ‌گوید: قرار دادن مرغ روی مخروط به نظر کار بسیار آسانی است اما مشکل این است این کار را برای مدت طولانی انجام می شود. این کار از نظر فیزیکی برای فرد سخت ولی ضروری است.  

راه حل رباتیک به کارگران انسانی اجازه می دهد تا اطلاعات کلیدی را برای سیستم های رباتی که این عملیات را انجام می دهند ارائه دهند و همه مراحل انجام کار فقط از یک محیط واقعیت مجازی انجام می شود. 

آهلین گفت: واقعیت مجازی پلی را ایجاد می ‌کند که در آن اطلاعات می‌ تواند به طور مستقیم بین اپراتورهای انسانی و دستگاه‌ های روباتیک به روشی که قبلاً امکان ‌پذیر نبوده، منتقل شود.

گری مک موری (Gary McMurray) مهندس ارشد تحقیقات موسسه تحقیقات فناوری جورجیا و رئیس بخش فناوری‌های پایدار هوشمند گفت که پتانسیل واقعیت مجازی برای غلبه بر موانع جغرافیایی می‌ تواند برای صنعت تولید تحول ‌آفرین باشد.

 مک موری گفت: دلایل زیادی وجود دارد که این فناوری می ‌تواند تأثیر بزرگی بر تولید داشته باشد، تولیدی که با یافتن افرادی برای انجام کار با مشکل مواجه است. به گفته او، با این فناوری می ‌توانید در ویرجینیای غربی بنشینید، یک هدست واقعیت مجازی بپوشید و به راحتی در خانه خود کار کنید. شما دیگر اسیر جبر جغرافیایی نیستید.