متا همیشه تلاش زیادی برای بهبود امنیت سرویس‌های خود داشته و این بار قرار است حریم خصوصی اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را با اضافه کردن ویژگی‌هایی بهبود دهد. ویژگی جدید این اپلیکیشن از سیو شدن فایل‌ها توسط کاربران در هنگام استفاده از حالت «پیام‌های ناپدید شونده» جلوگیری می‌کند.

بهبود حریم خصوصی واتس‌اپ
همانطور که گزارش WABetaInfo نشان می‌دهد، در نسخه فعلی واتس‌اپ حتی زمان فعال بودن قابلیت پیام‌های ناپدید شونده، کاربران می‌توانستند فایل‌های ارسال شده را ذخیره کنند. حالا متا قصد دارد در به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن، از این اتفاق جلوگیری کند. بنابراین کاربران دیگر نمی‌توانند محتوای ارسال شده در این حالت را ذخیره کنند.
 
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، واتس‌اپ در نسخه اندروید به‌روزرسانی آینده‌اش به صورت خودکار گزینه Media Visibility را غیرفعال کرده است. در سیستم‌عامل iOS نیز قابلیت Save to camera roll خاموش خواهد شد.

هرچند این گزینه‌ها به صورت پیشرض و خودکار خاموش هستند، اما کاربران همچنان از منوی تنظیمات اپلیکیشن خود می‌توانند آن‌ها را روشن کنند و به دیگران اجازه دهند که فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را حتی در حالت پیام‌های ناپدید شونده ذخیره و دانلود کنند.

قابلیت امنیتی جدید هم اکنون به صورت بتا در دسترس کاربران قرار گرفته و به زودی برای تمام کاربران اندروید و iOS منتشر خواهد گرفت.

واتس‌اپ اخیرا برای جلوگیری از نشر اخبار غلط، تعداد پیام‌هایی که می‌توان به یکباره برای مخاطبین زیادی فوروارد کرد را محدود کرده بود. هرچند این اپلیکیشن از نظر ویژگی‌های پیشرفته بسیار از رقیبان خود مانند تلگرام عقب مانده، اما آپدیت‌های زیادی برای کاربران خود ارائه می‌کند.