دیجیزا/ طبق اطلاعات جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد هکرهایی که مدتی پیش به فایل‌ها و اسناد شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) دسترسی پیدا کرده بودند، برخی از کدهای منبع The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 را به حراج و مزایده گذاشته‌اند.

دو روز قبل شرکت سی‌دی پراجکت رد مورد حمله‌ی سایبری گسترده قرار گرفت. طبق گزارش Tom’s Hardware، هکرها به سی‌دی پراجکت رد ۴۸ ساعت فرصت داده‌اند تا به خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهد، اما حال به نظر می‌رسد این زمان به پایان رسیده است. اکنون هکرها کدهای منبع برخی از بازی‌های سی‌دی‌ پراجکت رد مانند Gwent، The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 را در یک انجمن مربوط به هک به نام EXPLOIT به مزایده گذاشته‌اند.

این مزایده با قیمت یک میلیون دلار آغاز شده است. از طرف دیگر، به نظر می رسد Gwent بیشتر به اثبات درستی داده‌ها ارتباط دارد، زیرا برخی از کدهای آن در چندین انجمن به اشتراک گذاشته شده ‌اند. هکرها نیز کاملاً محتاط عمل کرده‌اند، زیرا فقط ردپای موضوعات باقی مانده است که نشان می‌دهد این موضوع تنها یک هک تصادفی نیست.

سی‌دی پراجکت در خصوص حملات سایبری انجام شده بیانیه‌ای را منتشر کرده که به شرح زیر است:

ما متوجه شدیم که قربانی یک حمله سایبری هدفمند شده‌ایم که به دلیل آن، برخی از سیستم‌های داخلی ما به خطر افتاده است.یک بازیگر ناشناس دسترسی غیرمجاز به شبکه‌ی داخلی ما را بدست آورده و داده‌های خاص متعلق به گروه سرمایه سی‌دی پراجکت را جمع آوری کرد. این شخص یک یادداشت باج‌خواهی را قرار داده است که محتوای آن را برای عموم منتشر کردیم.
با توجه به این موضوع، نمی‌توان میزان خسارتی را که هکرها به این عناوین تک‌نفره وارد می‌کند، برآورد کرد. حال باید منتظر ماند و دید تا این موضوع چه سرانجامی خواهد داشت.