ارزدیجیتال/ شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) با بیش از ۱.۷ میلیارد بازدید ماهیانه، از آغاز همکاری خود با بنیاد اتریوم خبر داد. این اولین شراکت ردیت در حوزه بلاک چین است.

ادمین شبکه اجتماعی ردیت با نام کاربری «u/jarins»، هدف از این شراکت را افزایش «تعهد به بلاک چین، تسریع مقیاس‌پذیری و منابع برای اکوسیستم اتریوم و فراهم کردن ارزش و استقلالِ فناوری بلاک چین برای میلیون‌ها کاربر ردیت» اعلام کرد.

ردیت پیشتر در سال ۲۰۲۰ دو پروژه بزرگ اتریوم‌محور را آغاز کرده بود. اولین آن‌ها، نرم‌افزار کامیونیتی پوینتز (Community Points)، یک سیستم مبتنی بر پاداش بود که در ازای تولید محتوای برای پلتفرم، به کاربران ردیت توکن ERC-20 پرداخت می‌کرد.

این شبکه اجتماعی پس از تولید این نرم‌افزار، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «مسابقه بزرگ مقیاس‌پذیری ردیت» (The Great Reddit Scaling Bake-Off) کرد. هدف از این مسابقه جمع‌آوری راه‌کارهای فناوری مقیاس‌پذیری اتریوم بود که بتوانند به نرم‌افزارهایی مثل کامیونیتی پوینتز کمک کنند تا به شبکه اصلی ارتقا یافته و در نهایت در دسترس همه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه شبکه قرار گیرد.

در مرحله جدید توافق با بنیاد اتریوم که رسمی‌تر است، روی ایجاد فناوری مقیاس‌پذیری تمرکز شده که بتواند از نرم‌افزارهای مقیاس بزرگ مثل کامیونیتی پوینتز در بلاک چین اتریوم پشتیبانی کند. این پروژه توسط تیم ارز دیجیتال ردیت هدایت خواهد شد.

ردیت همچنین در اطلاعیه خود برای همکاری با مهندسان بک‌اند علاقه‌مند به مقیاس‌پذیری و کار با تیم ارز دیجیتال ردیت برای توسعه اینترنت غیرمتمرکزتر اعلام آمادگی کرده است. همه فناوری مقیاس‌پذیری که در این شراکت جدید تولید می‌شود، به‌صورت متن باز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام ردیت، کامیونیتی پوینتز در حال حاضر در فاز بتا روی شبکه رینکبای (Rinkeby) است و در دو انجمن r/CryptoCurrency و r/FortNiteBR مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار از نگاه ردیت، اولین تلاش برای استفاده از فناوری بلاک چین در ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و مالکیت بیشتر افراد در جامعه‌ای است که خودشان ساخته‌اند و در آن مشارکت دارند.

در روزهای اخیر، کاربران ردیت با پویش معامله هماهنگ روزانه برای افزایش سهام در خرده‌فروشی بازی‌های رایانه‌ای گیم‌استاپ (GameStop) در سرخط رسانه قرار گرفتند و در خلال این فرایند باعث افزایش صندوق‌های پوشش ریسک فصلی شدند.